Vitamines zijn gezond. Iedereen weet en zegt het. In de praktijk zien we dat heel weinig mensen weten in welke producten we welke vitamines kunnen vinden. Op deze pagina gaan we nader in op de verschillende soorten vitamines, de functie van vitamines en waar u de vitamines kunt vinden. Als u weet waar u de vitamines kunt vinden stelt het u in staat gezonder te eten. Gezonder eten betekent minder calorieën en een fitter gevoel. Minder calorieën betekent ook afvallen!

Wat zijn vitamines?

vitamineVitamines zijn stoffen die een beschermende rol spelen in uw lichaam. Het is te vergelijken met olie die ervoor moet zorgen dat de motor (soepel) blijft lopen. Eiwitten, vetten en koolhydraten zijn brandstoffen voor uw lichaam. Ze fungeren daarmee als een soort brandstof die een auto nodig heeft om te kunnen rijden. U kunt wel brandstof in uw auto tanken, als de motor het niet doet komt u niet vooruit. De auto is ziek en moet gerepareerd worden. Vitamines zijn daarmee onmisbaar voor een goed functionerend lichaam.

Waar kunt u de vitamines vinden?

U kunt vitamines vinden in pillen, maar ook in gezond voedsel. Als u gezond eet krijgt u voldoende vitamines binnen. Daar kunt u vanuit gaan.

Enkele vitaminepillen die bekend staan om hun goede werking zijn:

  • Bional
  • Centrum
  • Davitamon
  • Dagravit
  • Imedeen
  • Lucovitaal
  • Supradyn
  • Sunwell

U kunt de vitaminepillen direct bestellen via onderstaande bestelknop. U bestelt dan bij een betrouwbare webshop met thuiswinkelkeurmerk die levert binnen 24 uur.

Zoals gezegd kunt u ook vitamines vinden in gezonde voeding. Hieronder een korte toelichting waar u wat kunt vinden:

  • Vitamine A is goed voor uw huid, slijmvlies en houdt uw gebit gezond. U kunt vitamine A vinden in boter, vlees, kaas, wortel, kool en spinazie.
  • Vitamine B breekt alcohol en suikers af. Ook beschermt het u tegen zenuw aandoeningen. U kunt vitamine B vinden in peulvruchten, lever, bruin brood en varkensvlees.
  • Vitamine B2 is goed voor de groei. U kunt vitamine B2 vinden in ei, kaas, lever en melk.
  • Vitamine B6 is belangrijk voor de vorming van eiwitten. Zoals we weten zijn eiwitten een gezonde brandstof voor uw lichaam. U kunt vitamine B6 vinden in ei, vis, bruin brood, aardappel en vlees producten.
  • Vitamine B12 speelt een belangrijke rol in de aanmaak van bloed in uw lichaam. U kunt vitamine B12 vinden in vis, melk, ei kaas en vlees producten.
  • Vitamine C zet voedsel om in energie en is een belangrijke vitamine voor zwangere vrouwen en mensen die intensief trainen. U kunt vitamine C vinden in fruit, aardappel, kool producten, blad groente en paprika.
  • Vitamine D is goed voor uw botten en tanden. Vitamine D is te vinden in boter, melk, kaas en vis.

Als u goed kijkt ziet u dat veel producten goed zijn voor meerdere vitaminen. Als u gezond wilt eten zorg er dan ook voor dat u dagelijks aardappelen, groente en fruit, kaas en vlees/vis eet. Overigens is het zo dat als u de voorgaande producten dagelijks consumeert u in principe ook alle gezonde brandstoffen, vezels en mineralen binnenkrijgt. Als u er dan ook nog voldoende water bij drinkt en zuivel producten consumeert dan hebt u in principe genoeg ingrediënten voor een gezonde dagelijkse voeding.

 

Leave a Reply