Veel overgewicht betekent veel afvallen om een gezond gewicht te realiseren. Veel afvallen is in het begin niet zo moeilijk. Naarmate er meer kilo’s af zijn zul je merken dat het afvallen steeds moeilijker gaat. In dit artikel ga ik je helpen om veel af te vallen.

In dit artikel over veel afvallen lees je:

  • Dat afvallen met shakes en diëten een goed begin kan zijn
  • Dat sporten alleen niet genoeg is om af te vallen
  • De 10 voor extra veel afvallen tips
  • Hoe je direct kunt starten met veel afvallen

Veel afvallen met shakes en diëten is een goed begin

Shakes en diëten kunnen erg behulpzaam zijn bij het afvallen. Ze bieden jou structuur en soms ook kant en klare producten. Het grote voordeel is dat je de calorie-inname goed kunt beperken. Veel afvallen kan immers alleen als je minder calorieën eet dan de calorie behoefte.

Afvallen met shakes is bewezen effectief op basis van wetenschappelijk onderzoek. Kies een shake en start direct met veel afvallen.

Veel afvallen met sporten alleen is niet mogelijk

Soms denken mensen dat sporten nodig is om veel af te vallen. Dit is echter een groot misverstand. Voeding is veruit het belangrijkste middel om in te zetten. Sporten kan wel helpen om extra snel af te vallen. Door alleen extra te sporten en daarnaast je eetpatroon niet te veranderen kun je niet veel afvallen.

10 tips om extra veel af te vallen

Hieronder heb ik voor jou de 10 belangrijkste tips verzameld waarmee je extra veel kunt afvallen. Het is niet een bepaalde super tip die er voor zorgt dat je veel gaat afvallen. Het is vooral de combinatie van dingen die jou poging om veel af te vallen succesvol maken.

  1. Verhoog de uitgaande hoeveelheid calorieën

Calorieën gaan er in maar gaan er als het goed is ook weer uit. Hoewel de ingaande calorieën het meest te beïnvloeden zijn kun je de uitgaande calorieën verhogen. Ga je meer calorieën verbranden dan kun je extra veel afvallen.

  1. Combineer kracht en duurtraining en voer dit uit met een hoge intensiteit

De zogenaamde HIIT methode is ontzettend krachtig om te gebruiken als je veel wilt afvallen. HITT is de afkorting die staat voor ‘Hoge Intensiteit Interval Training’. Je wisselt hierbij perioden van intensieve inspanning af met korte rustmomenten.

Door de combinatie van kracht en duurtraining verbrandt je extra veel calorieën. Krachttraining zorgt er voor dat er spieren worden aangemaakt. Spieren hebben een positief effect op de vetverbranding ook wanneer je lichaam in rust is. De Kettlebell workout is een methode die in dit geval is aan te raden. Een complete workout voor je lichaam die je gewoon thuis kunt uitvoeren.

  1. Kies voor eiwit- en vezelrijke voeding

Analyseer je voedingspatroon en schrap de producten met hoge calorische waarden in combinatie met veel suikers. Door deze producten te vervangen door voeding met meer eiwitten en vezels breng je het aantal inkomende calorieën al snel flink omlaag. In dit artikel over buikvet vind je een overzicht van voeding waarmee je snel kunt afvallen.

  1. Bouw routinematige lichaamsbeweging in

Het klink eenvoudig maar kan uiterst effectief zijn. Analyseer jou dagelijkse gewoontes en kijk naar mogelijkheden om meer te bewegen. Extra lichaamsbeweging helpt bij het veel afvallen.

  1. Drink 1,5 liter water

Vocht reinigt het lichaam en helpt bij het afvoeren van afvalstoffen. Water drinken draagt bij aan dit effect en kan resulteren in veel afvallen.

  1. Vermijd frisdrank, chips, bier en koek.

Uit onderzoeken blijkt dat vooral frisdrank een enorme dikmaker is. Het veroorzaakt wereldwijd gewichtsproblemen. Het is daarom niet zo verwonderlijk dat er steeds meer mensen voor een suikerbelasting zijn. Dit betekent meer betalen voor suikerrijke frisdranken.

Vervang frisdrank door water en je kunt veel resultaten boeken.

  1. Slim boodschappen doen of laat ze bezorgen

Veel afvallen vergt net als snel afvallen een tactische aanpak. Wat er niet is kun je ook niet consumeren. Zorg daarom dat je zo min mogelijk producten in huis hebt die jou dik maken. Persoonlijk helpt het mij om de boodschappen online te bestellen. Je hebt dan niet de verleiding om allerlei producten te kopen die je feitelijk niet nodig hebt.

  1. Kies niet voor minder maar voor gezond eten

Veel afvallen is leuk maar je wilt natuurlijk niet dat die kilo’s er weer bij komen. Om dit te voorkomen is het verstandig om niet minder maar juist gezonder te gaan eten. Op de site vind je diverse gezonde recepten die jou direct op weg kunnen helpen.

  1. Zoek medestanders

Wil je veel afvallen dan kan het helpen om medestanders te zoeken. Wellicht wil een vriend of vriendin, partner, familielid of een collega ook wel veel afvallen. Samen maakt dat je sterker staat.

  1. Heb altijd een gezond tussendoortje op zak

Waarschijnlijk overkomt het jou ook wel eens. Je bent onderweg en krijgt ineens erge trek in iets lekkers. Om te voorkomen dat je wat uit de muur haalt is het slim om wat gezonds bij je te hebben. Denk aan een klein zakje ongezouten noten, fruit of een gekookt eitje.

Direct starten met veel afvallen

Wil je direct starten met veel afvallen dan is het Vitadis dieet wellicht een goede start voor jou. Ik heb het Vitadis dieet beoordeeld en er voor jou een review over geschreven. Beoordeel zelf of het wellicht iets voor jou kan zijn.

 

Leave a Reply