Op onze homepage heeft u al diverse tips en trucs kunnen lezen om af te vallen. De belangrijkste en meest waardevolle snel afvallen tips heb ik speciaal voor jou verder uitgewerkt in afzonderlijke pagina’s.

Snel afvallen tips  – tips voor afvallen

Afvallen rondom de buik (tip) – hoe doe je dat precies?

Afvallen door gezond eten – lees hier veel interessante artikelen over gezond eten.

Afvallen door hardlopen– hoe pak je dat het beste aan?

Biologische klok – welke invloed heeft deze op uw gewicht?

Buikvet verliezen pure noodzaak – welke invloed heeft buikvet op uw gezondheid en hoe kom ik snel van overtollig buikvet af?

BMI meten – Bepaal snel en eenvoudig uw BMI

Gezond ontbijten – Waarom en hoe doe je dat?

Hoe werkt je stofwisseling – 3 tips om je stofwisseling te verbeteren.

Hoe werkt de schijf van vijf? – lees er alles over en begin direct met een gezonder leven.

Jojo effect – Hoe voorkomt u het gevreesde jojo effect?

Koolhydraten– Wat zijn het precies en hoe ga je er mee om?

Raw food – Wat hebben we eraan en wat kunnen we ermee?

Vitamines – Welke soorten kennen we ?

Shakes vergelijken – Welke shake komt het beste uit de test?

Superfoods – Wat zijn het en welke soorten kennen we?

Snel gewicht verliezen met dieet shakes – waarom dit effectief kan zijn

Producten (tip) – Meest waardevolle afslankproducten


Dieet shakes als maaltijdvervanger

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat het gebruik van shakes als maaltijdvervanger de beste oplossing is om snel gewicht te verliezen. Hieronder een korte toelichting en enkele snel afvallen tips en trucs.


Korte termijn werking

Uiteraard schrijven we hier niet zomaar op dat het gebruik van shakes echt resulteert in snel afvallen. De effectieve en snelle werking van shakes is aangetoond met diverse wetenschappelijke onderzoeken. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat afvallen met shakes vele malen effectiever is dan andere vormen van afvallen zoals diëten en beweegprogramma’s. Zo heeft Steven Heymsfield van de Columbia University middels wetenschappelijk onderzoek duidelijk aangetoond dat personen die afvallen met shakes aanzienlijk meer afvallen dan personen die een dieet volgen. Verder wijst onderzoek onder 90 mannen met overgewicht uit dat 93% van de mannen die shakes gebruikten was afgevallen in tegenstelling tot 55% van de mannen die een regulier dieet volgden. Zo zijn er nog tal wetenschappelijke onderzoeken te noemen ook uitgevoerd in Nederland.


Lange termijn werking

Vaak leest u dat shakes wel een korte termijn maar geen lange termijn effect hebben. Wetenschappelijk onderzoek toont ook het lange termijn effect van shakes aan. Zo heeft Dana Rothacker middels een onderzoek aangetoond dat vrouwen die langer dan één jaar shakes gebruiken hun natuurlijke gewicht bereiken en behouden terwijl vrouwen die een regulier dieet volgden de afgevallen kilo’s weer zagen terugkomen. Oorzaak van de goede lange termijn werking van shakes is het feit dat wanneer u snel resultaat ziet dit motiveert om uw levensstijl zodanig aan te passen dat u blijvend op gewicht blijft. Het gebruik van shakes is daarmee een perfect motiverend hulpmiddel om levensstijl veranderingen door te voeren.


Snel afvallen tips

Er wordt erg veel geschreven en gezegd over het thema snel afvallen. Hieronder wat leuke onderwerpen die vaak aan bod komen als het gaat om snel afvallen tips:

  • Bepaal wat uw doelstelling is en maak een plan om de doelstelling te halen. U kunt zelf een plan opstellen of u kunt de hulp inschakelen van bijvoorbeeld een diëtist
  • Gebruik de periode van afvallen om uw voedingspatroon langzaam te optimaliseren zodat uw lichaam hieraan kan wennen. Hiermee voorkomt u het zogenaamde jojo effect. Op deze webstie vindt u producten die u hierbij kunnen helpen.
  • Beweeg meer en verbeter je stofwisseling
  • Drink weinig tot geen alcohol
  • Zorg dat u voldoende vitaminen binnen krijgt
  • Eet goede vetten
  • Neem voldoende rust
  • Eet voldoende en voorkom een honger gevoel
  • Eet regelmatig (minimaal 3 keer per dag)
  • Ga verstandig om met koolhydraten

Naast dat je gebruik kunt maken van de producten op onze website is het ook handig om onderstaande snel afvallen tips goed in je op te nemen. Het zijn vaak hele simpele tips waar veel mensen niet aan denken. De tips kunnen jou enorm helpen om net dat beetje extra af te vallen en op gewicht te blijven!


 

Nog meer snel afvallen tips

Geniet van uw ontbijt

Het ontbijt is een erg belangrijke maaltijd en deze kun je dan ook het beste niet overslaan. Bij het opstaan moet je lichaam weer op gang komen. Ook de stofwisseling.

Ontvet de jus

Als je jus gebruikt bij het eten is het verstandig om deze te ontvetten. Dit kun je eenvoudig doen door de jus koud te laten worden. Vervolgens kun je de gestolde vetlaag verwijderen.

Snel afvallen kan alleen door minder calorieën te eten

Vergeet nooit dat wanneer je wilt afvallen om minder calorieën te eten dan jou lichaam dagelijks verbrandt. Welk middeltje of pilletje je ook gebruikt. Als je structureel te veel calorieën eet gaat je gewicht toenemen. Het omgekeerde is ook waar. Wel is het zo dat afval producten je goed kunnen helpen bij het afvallen. Doordat eiwitshakes voor een verzadigd gevoel zorgen is het makkelijker om minder calorieën te eten. Zo zijn er nog veel voorbeelden te noemen van effectieve afval producten.

Probeer vlees vaker te grillen

Vlees wordt vaak gebakken of gebraden in bakboter of olie (bakken). Wil je genieten van een lekker stukje vlees maar toch minder calorieën binnen krijgen en snel afvallen? Dan kun je het vlees gaan grillen. Voordeel is dat je geen bakboter hoeft te gebruiken. Dit scheelt in calorieën en in de portemonnee.

De maaltijdschijf

Wees je bewust van de maaltijdschijf en houd je hier ook zo veel mogelijk aan. Om je te helpen gezond te eten heb ik hier onder een viertal groepen opgenomen met de voeding die je dagelijks nodig hebt om gezond te blijven:

  • brood en aardappelen. In plaats hiervan kunt u ook afwisselen met rijst, spaghetti, macaroni en peulvruchten.
  • groente en fruit
  • melk, melkproducten, vlees, vis en ei.
  • halvarine, margarine, boter, bak- en braad producten.

Het verschil tussen halvarine en margarine is enkel de hoeveelheid vet. Voor snel afvallen is het beter om halvarine te gebruiken.

Drink veel water

Probeer elke dag minimaal 2 liter water te drinken. Dit is gezond en helpt bij het afvallen. Verder levert het een verzadigd gevoel op, altijd handig als je aan het diëten bent. Uit praktijk onderzoek blijkt dat wanneer je elke dag bijvoorbeeld 2 liter water wilt drinken je hiervoor het beste uit flesjes kunt drinken. Een flesje (halve liter) drink je namelijk makkelijker leeg dan een glas water. Doordat je telkens het glas met water moet vullen lijkt het dat je veel meer moet drinken dan wanneer je een half liter flesje water gebruikt.

Bruin brood

Als je brood eet kun je het beste kiezen voor bruin brood. Er is wat betreft het soort voedingsstoffen, mineralen en vitamines niet veel verschil tussen bruin of wit brood. Grote verschil is de hoeveelheid. Bruin- en volkorenbrood bevatten veel meer gezonde ingrediënten. Van bruin brood word je in principe niet dik, van het beleg wel. Aanvullend voordeel van bruin brood is dat het je een langer verzadigd gevoel geeft.

Herontdek het roggebrood

Wil je eens wat anders eten dan die bruine boterhammen. Roggebrood is dan een prima alternatief voor als je eens wat anders wilt. Roggebrood bevat meer vezels en minder koolhydraten dan ‘gewoon’ brood. Roggebrood kun je dan ook prima eten als je wilt afvallen. Ook hier geldt weer dat je op moet passen met beleg.

Voorkom dat het saai wordt

Het is belangrijk om binnen de calorie behoefte te blijven want alleen dan kun je snel afvallen. Dit is makkelijk gezegd dan gedaan. We kennen het allemaal wel een gezellige verjaardag of feestje en je drinkt een wijntje of biertje te veel. Ik ben van mening dat dit best moet kunnen. Het is wel belangrijk dat je dit overschot de volgende dag(en) compenseert met een tekort. Je kunt een balans dag instellen of een keer vaker naar de sportschool gaan. Waarschijnlijk voel je wel aan het lichaam wanneer je te ver bent gegaan en moet corrigeren. Leer dit herkennen en negeer dit signaal niet maar doe er wat mee!

Eet regelmatig

Heel belangrijk is om regelmatig te eten en een hongerig gevoel te voorkomen. Door regelmatig te eten houd je de stofwisseling op gang. Ook blijft de bloedsuiker op peil. Regelmatig eten kent alleen maar voordelen en draagt zeker positief bij aan het snel afvallen proces. Toch doen veel mensen dit niet. Zorg ervoor dat je ontbijt, lunch en avondeten niet overslaat. Neem tussen de maaltijden telkens één verantwoord tussendoortje.

Kies voor verantwoorde tussendoortjes

Neem je een tussendoortje. Kies dan voor verantwoord. Tussendoortjes zijn namelijk bij veel mensen de oorzaak van het dik worden. Denk bij verantwoorde tussendoortjes aan: rauwkorst mix, (groente)smoothies, fruit, liga, sojamelk, handje vol noten, rijstwafel, cracker, mueslireep, eierkoek, glas melk, enz.

Pas op met light producten

Het is een misverstand dat door light producten u niet aankomt. Light producten bevatten minder kilocalorieën dan het reguliere product. Je kunt wel na gaan dat als het reguliere product veel kilocalorieën en ongezonde voedingsstoffen bevat het light product ook nog relatief veel kilocalorieën en ongezonde ingrediënten bevat. Het is maar wat er met elkaar vergeleken wordt.

Pas op met alcohol

Alcohol is een enorme dikmaker. Als je snel wilt afvallen is het verstandig om zeer matig te zijn met alcohol. Dit wil niet zeggen dat je geheel onthouder moet worden. ’s Avonds één glaasje rode wijn kan geen kwaad mits dit past binnen je kilo calorieën behoefte.

Boodschappen doen met volle maag

Ga je boodschappen doen en wil je graag snel afvallen? Ga dan bij voorkeur nadat je gegeten hebt. Het is bewezen dat je meer (ongezonde) producten koopt als je met een lege maag naar de supermarkt gaat. En wat je niet in huis hebt kun je ook niet op eten. Door vooraf goed na te denken over wat je nodig hebt kun je gezonder inkopen en ook nog geld besparen. Snel afvallen is dus ook slim boodschappen doen.

Bewegen

Bewegen is gezond. Wil je snel afvallen dan kan bewegen hieraan zeker bijdragen. Door te bewegen verbrand je kilocalorieën en kun je spiermassa opbouwen. Spiermassa draagt vervolgens weer bij aan de vetverbranding. Effectieve manieren van bewegen zijn fietsen, hardlopen, wandelen en roeien. Doe dit overigens wel op de juiste manier.

Met alleen al het gebruik van de producten op deze website ga je snel gewicht verliezen. Als je nog sneller en meer resultaat wilt boeken dan is zoals gezegd meer bewegen een absolute aanrader. Meer bewegen is echter niet striks noodzakelijk om af te vallen. Wat wel strikt noodzakelijk is dat je de dagelijkse eetgewoonten optimaliseert zodat jij ook na het gebruik van de producten op gewicht blijft.

Teamsport

Heb je niet de discipline om regelmatig te bewegen/sporten dan kan het zinvol zijn om jezelf aan te sluiten bij een teamsport. Het wordt dan voor jou minder makkelijk om een training of wedstrijd af te zeggen. Verder is het een prima manier om lekker bezig te zijn en sociale contacten op te bouwen.

Ik hoop dat deze tips jou helpen bij het snel afvallen op een verantwoorde en duurzame manier.


Snel afvallen stellingen

Hieronder zijn nog een aantal veel voorkomende stellingen opgenomen:

  • Ontbijten voorkomt overgewicht

Wetenschappers hebben aangetoond in een studie onder vrouwen dat er evenveel gewichtsverlies optreed als er wel of niet ontbeten wordt in het geval hetzelfde dieet wordt gevolgd. Andere onderzoeken tonen juist aan dat het wel belangrijk is om te ontbijten. We merken op dat een goed (proteïne rijk) ontbijt bijdraagt aan een betere lichaamssamenstelling en een verbeterde cognitieve functie. Als u zich lekkerder voelt bent u ook energieker, verbrand u meer energie en is het minder verleidelijk om ongezonde tussendoortjes te nemen. Goed ontbijten draagt bij aan snel afvallen en brengt uw dagelijkse motor op gang waaronder uw spijsvertering.

  • Fruit en groenten eten

Onderzoeken tonen aan dat mensen die meer fruit en groente eten dan andere mensen over het algemeen minder lichaamsvet hebben dan mensen die dit minder eten. Dit klinkt logisch als je bedenkt dat de mensen die minder fruit en groente eten waarschijnlijk zullen kiezen voor meer calorierijke voedingsproducten als alternatief. Verder kunnen de uitkomsten van het onderzoek waarschijnlijk niet los worden gezien van eventueel verschillen in leefgewoonten.

  • Overgewicht zit in de genen

Ondanks dat deze stelling juist is, betekent dit niet dat het “lot” niet beïnvloed kan worden. Door een gezonde eetgewoonte en voldoende beweging kunnen ook de mensen waar overgewicht genetisch bepaald met een gezond gewicht door het leven gaan.

  • Diëten werkt alleen op korte termijn

Dit is niet per definitie waar. Wat belangrijk is dat u, zoals eerder gezegd, een gezonde levensstijl ontwikkeld. Diëten kan hierbij een goed hulpmiddel zijn.

  • Lichaamsbeweging maakt gezonder

Dit is absoluut waar en geldt voor iedereen ook wanneer u geen overgewicht heeft. Een belangrijke tip is om naast het gebruik van bijvoorbeeld eiwitshakes meer te gaan bewegen om nog sneller resultaat te bereiken.

  • Lichaamsbeweging alleen is voldoende om af te vallen

Deze stelling is niet juist. Het is niet zo dat je middels elke vorm van lichaamsbeweging afvalt. Twee keer in de week naar de fitness school gaan en een beetje ‘aanmodderen’ zal niet resulteren in blijvend gewichtsverlies. Wil je echt afvallen door lichaamsbeweging dan is het noodzakelijk om gericht en hard te trainen. Vergeet verder niet dat cardio training veel intensiteit vergt om echt blijvend goede resultaten te bereiken. Tip is om lichaamsbeweging te combineren met bijvoorbeeld het gebruik van eiwitshakes.

  • Genoeg lichaamsbeweging compenseert teveel eten

Deze stelling is niet juist. U kunt niet met lichaamsbeweging alles compenseren wat u doormiddel van teveel of ongezond eten aan extra calorieën binnen hebt gekregen. Verder is het belangrijk om te kiezen voor de juiste vorm van lichaamsbeweging. Lees het artikel afvallen door hardlopen en komt te weten over de meest effectieve vorm van lichaamsbeweging als je wilt afvlalen.

  • Overgewicht is chronisch

Deze stelling is juist. U zult uw levenstijl moeten aanpassen om blijvend op een gezond gewicht te blijven. Dit kan door bijvoorbeeld structureel meer energie te verbranden en minder calorieën te eten maar ook door eventuele stress te verminderen.

Bovenstaande snel afvallen tips zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek geplubiceerd in he New England Journal of Medicine, European Journal of Clinical Nutrition, American Journal of Physiology, International Journal of Obesity.

Leave a Reply