Shakes maken om gezond en snel af te vallen

Het is niet altijd gemakkelijk om gezond te eten. Zelf shakes maken kan daarom erg handig zijn.

Als je van groente en fruit houdt is het niet moeilijk om hiervan voldoende te nuttigen. Een banaan levert weer wat energie op als je nog een lange dag te gaan hebt en als tussendoortje zijn stukjes fruit of groente ook heel lekker en gezond.

Als je echter niet houdt van groente en fruit is het moeilijk om voldoende vitamines en vezels binnen te krijgen. Als je niet genoeg groente en fruit eet kan je lichaam ernstige tekorten krijgen en kun je bijvoorbeeld last krijgen van verstoppingen. Ook wordt je weerstand steeds slechter, wat betekent dat je eerder ziek wordt.

Om te voorkomen dat je belangrijke voedingsmiddelen te weinig eet kun je supplementen innemen. Er zijn bijvoorbeeld vitaminepillen te krijgen waarmee je de vitamine C, die in fruit zit, binnen kunt krijgen zonder fruit te eten. Het is echter veel gezonder om gewoon wel voldoende fruit en groente te nuttigen.

Je kunt bijvoorbeeld shakes maken als je er niet van houdt om veel groente en fruit te eten. Je kunt shakes maken met allerlei soorten fruit en groente, wat betekent dat het niet moeilijk is om alles wat je nodig hebt binnen te krijgen.

Verschillende soorten shakes maken

Als je niet houdt van fruit is het verstandig om een staafmixer of blender aan te schaffen. Hiermee kun je shakes maken met verschillende soorten ingrediënten. Je kunt bijvoorbeeld sinaasappelsap als basis gebruiken en verschillende soorten fruit toevoegen. De staafmixer of blender zorgt er vervolgens voor dat het fruit wordt vermalen tot een drinkbare vloeistof boordevol vitamines en vezels. Op deze manier zorg je ervoor dat je toch voldoende fruit binnen krijgt.

Je kunt shakes maken om te drinken bij het ontbijt, zodat je direct de dag goed kunt beginnen. Fruit is zelfs in vloeibare vorm erg voedzaam en het vult goed. Je krijgt direct aan het begin van de dag voldoende vezels en vitamines binnen, waardoor je spijsvertering direct in werking wordt gesteld. Dit is goed voor je stoelgang en je lichaam wordt gezonder door alle goede voedingsstoffen die worden opgenomen.

Je kunt ook shakes maken om mee te nemen naar je werk of studie, zodat je op elk moment van de dag kunt genieten van een gezond tussendoortje. Shakes maken is een goede oplossing voor mensen die niet graag fruit eten, maar is ook zeker een fijne toevoeging aan het eetpatroon wanneer je wel van fruit houdt en het veel eet.

Shakes met groente

In principe kun je het beste shakes maken op basis van fruitsap. Het sap zorgt ervoor dat het drankje goed vloeibaar blijft, waardoor het gemakkelijk te nuttigen is. Het is echter niet altijd noodzakelijk om vruchtensap te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld ook shakes maken op basis van tomatensap. Ook groentes zijn namelijk heel goed te gebruiken als je shakes maken gaat. Tomaten en andere sappige producten lenen zich bij uitstek voor dergelijke toepassingen, maar ook groentes waar je het niet van zou verwachten kunnen heel goed in een shake verwerkt worden.

Als je bijvoorbeeld een wortel over hebt van het avondeten kun je deze prima in een shake verwerken. Ook kun je een shake maken met boerenkool, een zeer voedzame groente die rauw gegeten kan worden. Je kunt allerlei verschillende soorten groentes toevoegen en ook in combinatie met fruit worden de shakes heerlijk en vooral erg gezond. Shakes maken van verschillende soorten ingrediënten en veel afwisselen zorgt er daarnaast voor dat je verschillende voedingsstoffen binnen krijgt. Dit is op heel veel manieren goed voor je lichaam.

Afvallen met shakes

Als je gewicht wilt verliezen, kun je ook gebruik maken van shakes. Er zijn heel veel verschillende soorten shakes die zijn samengesteld op basis van het innemen van bepaalde voedingsmiddelen. Een aantal bekende diëten, die gebruik maken van shakes zijn:

Tussen de verschillende shakes zijn er zowel op het gebied van prijs als in kwaliteit diverse verschillen te noemen. Het is dan ook afhankelijk van wat je zelf wilt en wat voor jou werkt, welke soort shake je het beste kunt kiezen.

De hierboven genoemde shakes zijn eiwitshakes, die passen in een dieet waarbij veel eiwitten worden genuttigd en weinig koolhydraten. Dit zorgt ervoor dat je, wanneer je er veel bij sport, vet verbrandt maar geen spierweefsel afbreekt. Bij deze diëten kun je shakes maken op basis van een zakje of doosje waar water aan moet worden toegevoegd. Hier naast mag je nog bepaalde andere dingen eten en fruit hoort hier vaak ook bij. Samen met de dieetshakes kun je dus ook zelf shakes maken met voldoende fruit en groente, zodat je ook genoeg vitamines, vezels en andere gezonde stoffen binnen blijft krijgen. Op deze manier kun je op een effectieve maar vooral ook gezonde manier afvallen.

Ben je op zoek naar concrete dieet shake recepten lees dan dit artikel.

Leave a Reply