Plaatselijk afvallen buik met een efficiënt en gecontroleerd dieet

Afvallen is altijd lastig, maar het wordt helemaal vervelend als je op een bepaalde locatie wilt afvallen, als je bijvoorbeeld buikvet wilt verliezen. Plaatselijk afvallen buik is erg belangrijk niet alleen vanwege esthetische redenen, maar ook vanwege je gezondheid. Buikvet kan namelijk snel tot gezondheidsrisico’s leiden. Daarom moet je je buik altijd goed in de gaten houden.

Natuurlijk is een klein buikje geen probleem, maar als het buikje een buik wordt, dan is het misschien tijd om te denken over hoe je plaatselijk kunt afvallen. Om een indicatie te geven wanneer je moet nadenken over plaatselijk afvallen buik, kun je hieronder een overzicht zien van de risicogroepen.

  • Normale buikomvang is 94 cm of minder (mannen), 80 cm of minder (vrouwen)
  • Vergrote buikomvang is 94 – 102 cm (mannen), 80  – 88 cm (vrouwen)
  • Ernstig vergrote buikomvang 102 cm of meer (mannen), 88 cm of meer (vrouwen)

Als je buikomvang zich in één van de twee laatste categorieën bevindt, dan is plaatselijk afvallen buik zeker iets voor jou. Plaatselijk afvallen buik hoeft helemaal niet lastig te zijn. Je moet alleen even weten wat je moet doen. De juiste kennis op het gebied van plaatselijk afvallen buik is dan ook een goede start.

Tips en tricks voor het plaatselijk afvallen buik.

In het geval je je buikje wilt verliezen dan is het vooral zaak om niet zonder meer te gaan diëten. Niet alle diëten zijn namelijk geschikt voor het plaatselijk afvallen buik. Sterker nog, met de meeste diëten verlies je wel kilo’s, maar niet op de plekken waar je de kilo’s wil verliezen. Voor het plaatselijk afvallen buik, heb je dus een zeer specifiek dieet nodig.

Het eerste waar je op moet letten, nog voordat je met een specifiek dieet begint, is wat je eet. Er zijn bepaalde voedingsmiddelen die je bijvoorbeeld beter niet kunt eten en er zijn voedingsmiddelen die je juist wel moet eten.

Plaatselijk afvallen buik doe je dan ook niet door te stoppen met eten, maar door de juiste producten te eten en de onjuiste producten niet te eten. Niet eten vertraagt de stofwisseling om energie te conserveren. Wil je exact weten wat je beter wel en niet kunt eten lees dan mijn artikel over afvallen buik.

Als je na je dieet weer gaat eten dan blijft de stofwisseling laag en hierdoor kom je juist extra snel weer aan. Dit is natuurlijk iets wat je wilt voorkomen. Daarom is stoppen met eten of opeens veel minder eten geen goede methode voor het plaatselijk afvallen buik. Het is een korte termijn methode die op de lange termijn een averechts effect bewerkstelligt.

Valse marketing zorgt voor ongewenste kilo’s

Laat je nooit misleiden door reclames die zogenaamd gezonde producten aanprijzen. Light producten en ‘een x percentage minder vet’ producten zijn misschien daadwerkelijk gezonder dan de niet light producten en de producten met al het vet nog in het product.

Dit is allemaal onder de voorwaarde dat er niet allerlei andere stoffen in zijn verwerkt om het gebrek aan suikers en vetten te compenseren. Denk aan zoetstoffen. Maar ‘gezonder dan’, wil niet zeggen dat is het ook gezond is. Het is vaak beter om te zeggen dat een product minder ongezond is.

Maar natuurlijk zullen de slimme marketing mensen dat niet zeggen. Pas dus op met zulke producten. Ze zijn zelden daadwerkelijk gezond en helpen je dan ook niet bij het plaatselijk afvallen buik. De vraag is dan vervolgens wat je dan juist wel moet eten.

Wat kun je eten als je plaatselijk wilt afvallen?

Als je wilt afvallen en vooral als je dus plaatselijk wilt afvallen rondom je buikgebied, dan is het verstandig om goed en gezond te eten. Je kunt bijvoorbeeld prima vlees eten, maar ook vis, eieren, groente en noten.

Deze voedingsmiddelen bevatten namelijk eiwitten en dat is goed en gezond en in de juiste hoeveelheden prima om mee af te vallen. Het geheim is dat je al dit soort voedingsmiddelen in de juiste hoeveelheden moet consumeren. Het juiste aantal calorieën wat je lichaam binnen moet krijgen is mede afhankelijk van je stofwisseling en je persoonlijke energieconsumptie. Als je bijvoorbeeld ook veel sport, is het verstandig om voldoende te eten. Niet eten en tegelijkertijd sporten, is zeer ongezond omdat je lichaam geen energie krijgt om te sporten.

Als je echter niet sport en toch af wilt afvallen en je hebt tevens een langzame stofwisseling, dan kun je met minder eten uit de voeten dan wanneer je wel sport en een snelle stofwisseling hebt. Dit soort zaken kun je het beste met een diëtist bespreken.

Via de site goedkoop snel afvallen kun je een algemene indruk krijgen wat je wel en niet moet eten en in welke hoeveelheden, maar om specifiek voor jou organisme te ontdekken hoeveel je per dag moet eten, is het verstandig om ook een diëtist te raadplegen.

Een product waarmee je snel afvalt rondom de buik is het Vitadis dieet.

Leave a Reply