Afvallen met dieet

Afvallen met dieet

Afvallen met een dieet kan snel resultaat opleveren. Dit hoeft zeker niet ten koste te gaan van jouw gezondheid. Hoe het afvallen met een dieet precies werkt is afhankelijk van het soort dieet dat je volgt. Op deze pagina vind je informatie over de meest populaire diëten en een uitleg waarom deze diëten wel of niet werken. Maak uiteindelijk zelf de keus welk dieet het beste bij jou past. Hieronder vind je allereerst een overzicht van de soorten dieet.

We onderscheiden de volgende hoofdvormen van een dieet:

  • het eiwitdieet,
  • het koolhydraatarm dieet en
  • het crash dieet

Elk dieet is in te delen in een van bovenstaande categorieën. De hoofdsoorten hebben bepaalde kenmerken. Het is goed om deze kenmerken te kennen. Zo wordt je bewust van het soort dieet dat je volgt. Bewustwording maakt het makkelijker om een gezonde eetstijl vol te houden. Uiteindelijk wil je natuurlijk op een gezond gewicht blijven. Ook als het dieet gestopt is.

In dit artikel lees je:

 

Afvallen met een eiwitdieet

Een eiwitdieet zorgt er voor dat je meer eiwitten gaat eten. Door de extra eiwitten is het lichaam langer verzadigd. Dit betekent dat je minder trek hebt. Het is daardoor eenvoudiger om minder calorieën te eten. Minder calorieën betekent dat je gaat afvallen. Het eiwitdieet wordt ook wel het proteïne dieet genoemd.

Een ander voordeel van het eiwitdieet is dat het lichaam sneller overgaat op vetverbranding. Dit betekent een dubbel voordeel. Enerzijds een langer verzadigd gevoel en daarnaast een snellere vetverbranding.

Het is daarom niet zo vreemd dat eiwit diëten vaak snel en goede resultaten opleveren. Op de producten pagina vind je een totaaloverzicht van alle eiwitdiëten en dieet shakes.


Afvallen met een koolhydraatarm dieet

Afvallen met een koolhydraatarm dieet betekent minder koolhydraten eten. Bij dit dieet ga je voornamelijk minder snelle koolhydraten eten. Meest bekende voorbeeld van snelle koolhydraten zijn suikers. De snelle koolhydraten worden steeds meer gezien als de oorzaak van overgewicht.

In onze westerse cultuur is bijna overal suiker aan toegevoegd. Ons lichaam is daar niet voor ingericht. Het gevolg is dat we massaal te dik worden. In dit artikel over het koolhydraatarm dieet lees je alles over deze vorm van diëten.


Afvallen met een crash dieet

Het crash dieet kenmerkt zich door het geringe aantal calorieën. Dit betekent dat een eiwit- of koolhydraatarm dieet ook een crash dieet kan zijn. De gedachte is dat door simpelweg minder te eten je gaat afvallen. Eet je minder dan 1.000 calorieën per dag dan is er sprake van een crash dieet. Vaak boek je in korte tijd veel resultaat. Op de lange termijn is een crash dieet minder effectief en gezond. In dit artikel over het crash dieet lees je alles over deze dieet variant.


Totaallijst met alle diëten:

Hieronder zijn alle diëten opgenomen die ik op deze website heb uitgewerkt.


Weight Watchers

Weight Watchers is een programma om af te vallen wat al ruim 50 jaar actief is in Nederland. Het programma heeft veel mensen geholpen om definitief af te komen van de overtollige kilo’s. Niet voor niets dat Weight Watchers nog steeds razend populair is. Het programma blijft zich steeds verbeteren waardoor dit dieet/programma echt een aanrader is voor de mensen die serieus werk willen maken van hun overgewicht. Lees hier alles over Weight Watchers of bestel direct.


Het Chillflex dieet

Een speciaal door goedkoopsnelafvallen ontworpen gratis dieet gebaseerd op gezonde voeding (Hollandse Pot) waarmee u op een verantwoorde manier afslankt op een relaxed manier. Meer informatie over het Chillflex dieet vindt u op
onze website.


Detox dieet

Met een detox dieet kun je giftige en schadelijke stoffen uit het lichaam zuiveren. Dit kan je enorm helpen om toch die kilo’s af te vallen die er maar niet af lijken te willen. Ik heb een artikel over het detox dieet geschreven waar ik dieper in ga op het detox dieet. Ook behandel ik in het artikel enkele bekende en succesvolle detox diëten. Klik hier om naar de pagina te gaan.


D for diet

D for diet is een eiwit dieet die uit 4 fasen bestaat. Wanneer u deze fasen doorloopt zult u de overtollige kilo’s bijna zeker kwijtraken. Dit dieet schenkt ook aandacht aan het veranderen van uw eetgewoonten zodat u ook na het dieet op gewicht blijft. Hier leest u meer over d for diet.


Dr. Frank dieet

Het Dr. Frank dieet is een koolhydraatarm dieet samengesteld door de bekende dr. Frank en uitgegeven in verschillende boeken. Veel mensen zijn al succesvol snel afgevallen met dit dieet. Lees op de pagina dr. Frank dieet alles over deze vorm van diëten.


Het mentale dieet plan

Deze website bevat een speciale pagina over het mentale dieet plan. U kunt dit plan direct bestellen via de onderstaande knop.


Back to basics

Zoals de omschrijving al aangeeft gaat u terug naar de basis. Dit betekent dat u uitgaat van uw huidige eetgewoonten en deze zodanig bijstelt dat u dagelijks niet meer calorieën binnenkrijgt dan noodzakelijk. Veelal kunt u dit realiseren door tussendoortjes te laten staan, wat meer te bewegen, minder vet en suikerrijk voedsel te consumeren etc.

Grote voordeel van deze vorm van diëten is dat u gedurende het dieet uw eetgewoonten aanpast. Als het u lukt om aan de aangepaste eetgewoonten te wennen dan is zo’n dieet goed vol te houden. Bijkomstig voordeel is dat u op gewicht blijft als u dezelfde eetgewoonten blijft hanteren. Een dieet dat er op gericht is om terug naar de basis te gaan is het Paleo dieet.


Fruitdieet

Met een fruitdieet gaat u 2 dagen alleen maar fruit eten. De derde dag eet u weer normaal. Dit patroon kunt u herhalen totdat u op het gewenste gewicht bent. In principe maakt het niet uit welk fruit u eet zolang het maar geen druiven, bananen of avocado’s zijn. Dit dieet wordt vaak gevolgd door mensen die nog vlak voor het mooie weer begint snel wat kilo’s kwijt willen. Nadeel is dat u gedurende de twee dagen dat u alleen maar fruit eet essentiële voedingsstoffen mist. Een oplossing voor dit nadeel is het gebruiken van voedingssupplementen of eiwitshakes. Deze website bevat een ruim aanbod van producten die u kunnen helpen met afvallen.


Suikervrij dieet

Het idee wat betreft het suikervrij dieet is dat u geen suiker consumeert. Aangezien suiker in erg veel producten standaard verwerkt is betekent dit dat u veel dingen niet meer mag eten. Om vast te stellen dat een product suikervrij is mogen de volgende ingrediënten niet voorkomen in het product dat u wilt gaan consumeren: suiker, druivensuiker, glucose, dextrose, lactose (zit veel in zuivel), glactose en galactose. Het is vaak erg moeilijk om helemaal geen producten met suiker te consumeren. Echter kan het bewust worden van wat je eet wel bijdragen aan gewichtsverlies door gewoon minder suikers te nuttigen. Lees hier meer over een suikervrij dieet.


Vetvrij dieet

Het idee wat betreft het vetvrij dieet is dat u geen vet consumeert. Dit dieet mag u maximaal drie achtereenvolgende weken volgen. Als de drie weken voorbij zijn dan gaat u weer normaal eten (uiteraard wel gezond en niet teveel calorieën). Vervolgens bouwt u elke week een balansdag in. Gedurende deze dag consumeert u geen vetten. Een vetvrij dieet bestaat uit veel eiwitrijke producten, brood en fruit.


Het Dukan Dieet

Het dukan dieet is een eiwitdieet die jou in 4 verschillende fasen richting een ideaal gewicht helpt. Lees hier alles over het Dukan dieet.


Ziekenhuis dieet

Het ziekenhuis dieet kunt u het beste vergelijken met het crashdieet. Het ziekenhuis dieet werd in ziekenhuizen gebruikt om voorafgaand aan een operatie nog snel wat kilo’s af te vallen. Later is geconstateerd door deskundigen dat het ziekenhuis dieet ongezond is doordat u veel essentiële voedingsstoffen mist. Kortom ongezond en wij raden u dit dieet dan ook af.


Soepdieet

Gedurende het soepdieet eet u alleen specifieke soep welke gericht is op vetverbranding. Perioden van een week soep eten wisselt u af met twee dagen tot een week normaal eten. Ook voor dit dieet geldt dat het ongezond is om elke dag alleen maar soep te eten. Vandaar dat afwisseling noodzakelijk is.

Het soepdieet heeft als voordeel dat u ongelimiteerd soep mag eten waardoor u geen honger gevoel hoeft te hebben. Uit ervaringen blijkt dat u al snel 5 kilo in één week kunt afvallen. Nadeel van dit dieet is dat uw darmen waarschijnlijk gaan protesteren, hiervoor kunt u het beste een muesli reep nuttigen of bijvoorbeeld een yakult.

Voordat u begint met afvallen kunt u hier uw BMI berekenen en vaststellen of u daadwerkelijk overgewicht hebt.

Leave a Reply