Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: als u wilt afvallen moet u minder eten en meer bewegen. Als u blijvend op gewicht wilt blijven en het jojo effect wilt voorkomen moet u uw levensstijl aanpassen op het gebied van voeding en beweging. Onze visie aangaande snel afvallen leest u op onze homepage. Voor veel mensen ligt dit echter niet zo simpel. Vandaar dat er veel (commerciële) wonderdokters zijn die allerlei mooie beloften doen als u van hun dieet gebruik maakt. Daarbij geven ze vrijwel allemaal aan dat hun producten een jojo effect voorkomen. Hieronder willen we u een aantal objectieve tips meegeven hoe u snel kunt afvallen en blijvend op gewicht blijft. Zo kunt u door alle mooie beloften op internet prikken en er uw voordeel mee doen!

Maak een keuze

Allereerst is het belangrijk dat u voor uzelf de keuze maakt hoe u wilt gaan afvallen en wat het u mag kosten. Wilt u gratis afvallen dan kunt u anders, minder en gezonder gaan eten. Hebt u geen idee hoe u moet beginnen dan is het wellicht verstandig om een dieet of afslankproduct te gaan gebruiken. Er bestaan ook gratis diëten. Nadeel is dat diëten veel discipline eist en niet altijd snel effect heeft.
Een relatief eenvoudig alternatief is snel af te vallen door gebruik te maken van maaltijdvervangende dieet shakes. Er bestaat een vooroordeel dat shakes duur zijn, wij hebben dieet shakes vergeleken en uitgerekend dat dit niet zo hoeft te zijn als u het juiste product selecteert.
Een andere manier is om meer en intensiever te gaan sporten. Zo zijn er nog tal van andere manieren te noemen om af te vallen. Aan u de keus welke manier het beste bij u past.
Wellicht past het bij u om u te laten begeleiden door een diëtiste of voedingscoach.

Bereik dagelijks een calorisch deficiet

Op onze website hebben we ons idee beschreven over goedkoop snel afvallen. In het kort komt het erop neer dat u dagelijks minder kilocalorieën (kcal) moet consumeren dan uw lichaam aan kcal nodig heeft. Hierdoor valt u af. Diëten en andere afslank producten en methoden zijn er op gericht om uw consumptie van kcal zodanig laag te houden dat deze binnen de kcal behoefte blijft. Een prima aanpak dus als u wilt afvallen. Als uw kcal consumptie binnen de kcal behoefte blijft noemen we dat een calorisch deficiet.
Overigens is één keer zondigen niet erg, houdt er dan wel rekening mee dat u minder afvalt of zelfs weer aankomt. U zult dan de dagen erna hard moeten werken om dat extra gewicht er weer af te krijgen. Aankomen gaat helaas makkelijker dan snel afvallen.

Voorkom het jojo effect en verander uw leef- en eetgewoonten


Gebruik de tijd dat u aan het afvallen bent om uw dagelijkse leef- en eetgewoonten te optimaliseren. Richt uw leven zodanig in dat u dagelijks niet over uw kcal behoeft heen gaat. U kunt dit bereiken door de volgende tips en trucs toe te passen:

  • Verdiep uw kennis over voeding zodat u bewuster omgaat met voeding;
  • Stel u zelf een duidelijk doel. Welke gewicht past bij u?
  • Maak een plan van aanpak hoe u dit doel wilt gaan bereiken. Definieer ook mijlpalen en deadlines;
  • Houdt rekening met een terugval;
  • Zoek iemand waarmee u lief en leed kunt bespreken of wellicht samen kunt diëten, sporten etc. Wellicht een diëtiste of voedingscoach die u op weg kan helpen?
  • Eet regelmatig kleine hoeveelheden kcal. Hiermee houdt u uw stofwisseling op gang en voorkomt u een hongerig gevoel;
  • Sluit u aan bij een teamsport als u moeite hebt met discipline om te gaan sporten;
  • Bouw het gebruik van dieet shakes, diëten of andere producten langzaam af;
  • Ga regelmatig op de weegschaal staan. Als u aankomt grijp dan in door scherper te lijnen of meer te gaan bewegen;
  • Creëer regelmaat in uw leven. Eet op gezette tijden en zorg voor voldoende rust.

Leave a Reply