Het yoghurt dieet: afvallen met lekkere zuivel

Ieder dieet is weer anders, en dat geldt ook voor het yoghurt dieet. Eigenlijk heeft het dieet een vreemde naam: het klinkt alsof je hier alleen maar de hele dag yoghurt mag eten. Maar dat is gelukkig niet de enige voeding – het dieet zou anders erg saai en ook vervelend worden. Het yoghurt dieet is een crash dieet – hierbij neem je plotseling een heel ander voedingspatroon aan om te zorgen dat je in zeer korte tijd zo veel mogelijk gewicht kunt verliezen. En dat voedingspatroon is wat het yoghurt dieet zo uniek maakt, want het is niet te vergelijken met andere diëten.

Bij het yoghurt dieet is er toch een belangrijke kern: zuivel. Want zuivel bevat ontzettend veel goede stoffen die jouw lichaam nodig heeft om te zorgen dat jij kunt afvallen. Het bevat bijvoorbeeld erg veel eiwitten – dit zijn de bouwstoffen voor jouw lichaam die helpen om gedurende de dag goed te blijven functioneren. En dat niet alleen; deze zorgen er ook nog eens voor dat jij helemaal geen hongergevoel zult ervaren. Dit laatste is vooral prettig, omdat de hoeveelheid voeding die je bij het yoghurt dieet eet redelijk laag is en anders een redelijke honger zou veroorzaken.

Hoe werkt het yoghurt dieet?

Bij het yoghurt dieet kun je allerlei verschillende soorten voeding eten, maar eet je deze in zeer beperkte mate. Dit betekent dat je niet een hamburger van 200 gram eet, maar dit verlaagt tot bijvoorbeeld 80 gram. Je zorgt er bij het yoghurt dieet voor dat je net voldoende voeding eet om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar iedere extra die je kunt krijgen sla je gewoon over, omdat dit het gewichtsverlies kan tegenhouden. Omdat je bij het yoghurt dieet plotseling ineens heel anders gaat eten – en ook veel minder suikers binnenkrijgt – zal het lichaam al snel overgaan tot vetverbranding om zo toch voldoende energie te krijgen; en dat is precies wat je moet hebben.

Want tijdens het proces van vetverbranding zal het lichaam jouw lichaamsvet omzetten naar energie waardoor je gaat afvallen. Deze energie is nodig om gedurende de dag te functioneren, bijvoorbeeld om de trap op te lopen of iets van zolder naar de huiskamer te tillen. De hoeveelheid energie die je bij het yoghurt dieet binnenkrijgt is erg laag dus de hoeveelheid energie die het lichaam uit vet moet halen is hoog. En dat betekent dat je erg veel vet in energie zult omzetten – je gaat dus ontzettend veel afvallen!

De wetenschap achter het yoghurt dieet

Het principe van een crash dieet is niet nieuw. Het wordt al honderden jaren toegepast om te zorgen dat mensen met overgewicht in korte tijd veel gewicht verliezen. Maar het is pas sinds enkele jaren zeker wat er nu gebeurt als je een dieet zoals het yoghurt dieet volgt. De voeding die wij vandaag de dag in de supermarkt kopen is ontzettend rijk aan suikers. Dit heeft tot gevolg dat het lichaam maar energie blijft opslaan – het krijgt veel meer energie binnen dan nodig is en zal dus overgaan tot het aanmaken van vet.

Zodra het crash dieet – in dit geval het yoghurt dieet – start, zal het lichaam moeten wennen aan de verlaging aan suikers. Al vanaf dag één wordt hier een goede oplossing voor gezocht: dat is natuurlijk het lichaamsvet. Het lichaam zet alle processen in gang om dit vet vervolgens in energie om te zetten om toch weer de trap op te lopen of die doos van zolder naar de huiskamer te halen. En hoe langer je dit proces kunt verlengen, hoe effectiever het wordt. Zo kan het yoghurt dieet over een periode van vier weken voor maar liefst 4 kilo gewichtsverlies zorgen.

Zo ziet het yoghurt dieet eruit

Het yoghurt dieet vereist een zeer specifiek dieet schema dat helemaal tot in de puntjes moet worden gevolgd. Alleen dan heeft het een maximaal effect en zal het ook echt tot die 4 kilo gewichtsverlies leiden.

  1. Ontbijt: een schaaltje yoghurt, twee beschuitjes, een plakje kaas en een grapefruit
  2. Tussendoor: 2 eieren
  3. Lunch: een schaaltje yoghurt, twee boterhammen met kaas en een sinaasappel
  4. Tussendoor: 2 eieren en twee beschuitjes met ham
  5. Avondeten: 100 gram tartaar, 200 gram broccoli en 2 eieren
  6. Tussendoor: een schaaltje yoghurt

Dat is een gemiddelde dag in het yoghurt dieet. Niet veel, maar wel effectief.

Start vandaag met het yoghurt dieet

Sta je op het punt om naar de supermarkt te gaan? Neem dan bovenstaand lijstje over en schaf de spullen aan. Je kunt zeer eenvoudig met het yoghurt dieet starten en binnen een week de eerste resultaten zien.

Ben je op zoek naar een alternatief voor het yoghurt dieet bekijk dan eens het overzicht met alle afslankproducten waar ik een review over heb geschreven.

Leave a Reply