Het 3 dagen dieet: val tot wel 4,8 kilo af met dit gratis dieet

Het 3 dagen dieet is een crash dieet waarmee je snel kunt afvallen. Zoals de naam van dit dieet al aangeeft duurt het dieet 3 dagen en kun je tot wel 4,8 kilo afvallen. Het is daarbij wel noodzakelijk om je strikt aan het dieet te houden. Het exacte dieetschema heb ik in dit artikel speciaal voor jou uitgewerkt.

In dit artikel lees je

Het 3 dagen dieet schema

Hieronder volgt het gratis dieet schema waarin precies beschreven staat wat je mag eten gedurende het 3 dagen dieet. Als drank kun je onbeperkt water, koffie of thee drinken zo lang je maar geen suiker of andere zoetstoffen aan de koffie/thee gaat toevoegen.

De eerste dag

Ontbijt

Als ontbijt eet je een bruine boterham met pindakaas. Als je het lekker vindt mag je de boterham ook roosteren in de broodrooster.

Verder eet je een halve grapefruit.

Als drank mag je 2 kopjes thee of koffie gebruiken zonder suiker.

Lunch

  • Droge tonijn uit blik (60 gram). Zorg er voor dat je de tonijn droog eet zonder het sap dat in het blik zit. Dit is zowel qua smaak als voor het aantal calorieën beter.
  • Bruine boterham (mag worden geroosterd)

Avond eten:

  • Kipfilet of rosbief (25 gram) gebakken in magere vloeibare boter of olijfolie
  • Gekookte sperziebonen (120 gram)
  • Gekookte bietjes (120 gram)
  • Appel (1x)
  • Vanille ijs (120 gram)

Voor de gezondheid is het noodzakelijk om voor 2 groentesoorten te kiezen zoals hierboven is genoemd.

De tweede dag

Op de tweede dag voel je vaak al een stuk lichter aan. Had je een opgeblazen gevoel dan is dit waarschijnlijk inmiddels wel verdwenen.

Ontbijt

Als ontbijt neem je wederom een bruine boterham maar nu met een gekookt eitje. Ook nu mag de boterham weer geroosterd worden als je dat lekker vindt.

Verder eet je een halve banaan. De andere helft kun je bewaren in de koelkast voor het avond eten.

Lunch

Magere kwark (120 gram). Vind je dit niet lekker dan kun je ook kiezen voor dezelfde hoeveelheid hüttenkäse of cottage kaas.

Verder mag je vijf Craqottes crackers eten.

Avond eten

  • Gekookte broccoli (120 gram)
  • Wortels gekookt of rauw (60 gram)
  • Halve banaan die je als het goed is nog bewaard hebt
  • Vanille ijs (60 gram)
  • 3 magere en kleine worstjes uit een blik

De derde dag

De derde dag is meestal echt zwaar. Je hebt het helemaal gehad maar het is zaak om nu nog echt even door te zetten. De laatste lootjes wegen altijd het zwaarst en dat geldt ook voor dit 3 dagen dieet. gelukkig zijn de recepten wederom niet moeilijk.

Ontbijt

Het ontbijt bestaat uit vijf Craqottes crackers aangevuld met 100 gram Cheddar en een appel.

Lunch

De lunch bestaat uit een geroosterde boterham met daarop een hard gekookt eitje.

Avond eten

Het avond eten bestaat uit:

  • Droge tonijn uit blik (60 gram)
  • Gekookte bieten (120 gram)
  • Gekookte bloemkool (120 gram)
  • Klein stukje meloen (helft van de helft)
  • 60 gram vanille ijs

Welke tussendoortjes mag je nemen

De tussendoortjes heb ik hierboven nog niet beschreven. Het 3 dagen dieet schrijft de volgende tussendoortjes voor:

  • Wortels
  • Komkommer
  • Fruit

Je mag de tussendoortjes naar eigen inzicht invullen. Het is verstandig om zo veel mogelijk af te wisselen zodat je lichaam voldoende gezonde voedingsstoffen binnen krijgt.

Verder mag je altijd water drinken. Dit mag kraanwater zijn maar ook mineraal water waarbij het niet uit maakt of het mineraal water wel of geen koolzuur bevat. De minimale aanbevolen hoeveelheid water per dag is zo’n 10 glazen.

Water is gezond en geeft je ook een meer verzadigd gevoel waardoor het 3 dagen dieet beter is vol te houden. Maar ook met water blijft het een zwaar dieet om te volgen. Wil je een laag calorisch dieet volgen zoals het 3 dagen dieet dat wel makkelijker is vol te houden dan is wellicht afvallen met shakes voor jou een goed alternatief.

Wat zijn jou ervaringen met het 3 dagen dieet? Deel ze gerust met mij via onderstaand reactieformulier!

Alternatieven voor het gratis 3 dagen dieet

Even 3 dagen een dieet volgen is een prima manier om een soort van balans in te bouwen. Heb je structureel last van overgewicht dan is het aan te raden op zoek te gaan naar een andere manier om af te vallen. Hier lees je alles over afvallen met als doel een gezonder.

Verder kun je dit dieet ondersteunen met dieet shakes. Zo is het mogelijk om maaltijden te vervangen door een shake. Het voordeel is dat je minder tijd kwijt bent en altijd exact weet hoeveel calorieën je binnenkrijgt. Een shake die veel gebruikt wordt zijn de shakes van dieet pro.

Terug naar het centrale artikel over afvallen met een dieet.

Leave a Reply

1 comment

  1. Anoniem

    Hi,

    Ik ga morgen starten met zo 3 dagen dieet, kan ik dit achter elkaar blijven doen? bij 2 a 3 x?

    Groetjes

    -2