Erg snel afvallen: hoe doe je dit nu echt?

De meeste mensen die op een dieet gaan hebben hierbij slechts één doel: snel afvallen. De kilo’s die nu onnodig aan het lichaam hangen hebben inmiddels hun beste tijd gehad; het is tijd om hier zo snel mogelijk van af te komen. En dat is niet altijd even gemakkelijk. De meeste mensen die snel willen afvallen krijgen achteraf te maken met een vervelend effect: het gewicht komt er snel weer aan.

Het is dus van groot belang om de resultaten van snel afvallen zo veel mogelijk te verbeteren en hierbij ook te zorgen dat de kilo’s hierna wegblijven. Want het is geweldig om in korte tijd 10 kilo te verliezen, maar als je vervolgens weer snel 8 kilo aankomt dan heb je er natuurlijk weinig aan. Daarom wordt in dit artikel de volgende vraag behandeld: snel afvallen, hoe doe je dit nu echt?

Hoe werkt snel afvallen?

Om snel af te vallen kun je van alles doen: je kunt minder gaan eten, meer gaan sporten, vaker met de fiets naar het werk, elke dag 3 ons groenten eten, en natuurlijk nog veel meer. Maar dit is niet altijd het antwoord op de vraag. Je wilt tenslotte een goed plan samen kunnen stellen waarbij je zo snel mogelijk afvalt en ook hierna de resultaten zult blijven ervaren. En om daar voor te zorgen zul je uiteindelijk nog veel meer moeten doen. Zo zul je bovenstaande punten bijvoorbeeld moeten combineren.

Bij snel afvallen draait het gewoon om één doel: zorgen dat jij iedere week minder weegt dan de week ervoor. En dat is in principe ook helemaal niet moeilijk: zolang jij gezond eet en voldoende beweegt is het ook echt mogelijk. Het gaat hierbij vooral om de mate waarin jij beweegt en de voeding die jij eet. Want je kunt wel jouw inname verlagen tot 1200 calorieën, maar als jij niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt binnen deze hoeveelheid dan zul jij uiteindelijk nog niet heel snel afvallen. Daarbij loop je ook nog eens het gevaar dat je allerlei vervelende ziektes oploopt.

De wetenschap achter snel afvallen

Laten we hierbij onder andere kijken naar de wetenschap die van invloed is bij snel afvallen. Om snel af te vallen moet je allereerst het volgende doen: elke dag minder calorieën binnenkrijgen dan jij verbruikt. Gemiddeld gebruiken mannen 2.200 calorieën per dag. Bij vrouwen ligt dit aantal op 1.800-2.000 per dag. Als je een dieet neemt waarbij jij dagelijks 1.500 calorieën binnenkrijgt, dan win jij in principe al iedere dag met minimaal 500 calorieën. Om dit proces nog meer te versnellen en het makkelijker te maken kun je ook gebruik maken van dieet shakes. Een van de betere shakes die er verkrijgbaar zijn de shakes van Dieet Pro.

Dat klinkt misschien veel, maar er is ook nog een ander punt waar jij op moet letten: de hoeveelheid calorieën die nodig is om een kilo vet te verliezen. Want deze ligt op maar liefst 8.000 calorieën. Je zult dus minimaal 16 dagen moeten diëten voordat jij een kilo afvalt – dat is waarschijnlijk niet de snelheid die jij zelf in gedachte had. Je hebt liever een gewichtsverlies van een halve tot hele kilo per week. Dat is gelukkig nog steeds mogelijk, zolang jij maar zorgt dat jij overdag meer calorieën gaat verbranden.

Snel afvallen: het proces versnellen

Maar hoe verbrand je nu meer calorieën op een dag? Dat is eigenlijk helemaal niet lastig, zolang jij hier maar voldoende tijd voor neemt. Als je bijvoorbeeld elke dag een half uurtje hardloopt, dan kan er al 300 calorieën bij worden opgeteld. Dan val je ineens een kilo per 10 dagen af, en zit je dus ook al tussen de halve en hele kilo per dag. Zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt doen om de hoeveelheid calorieën die je op een dag verbrandt te verhogen. Dit helpt aanzienlijk bij snel afvallen: hoe meer jij beweegt, hoe meer calorieën je verbrandt. En zo gaat de hoeveelheid vet dat jij op een dag verbrandt ook weer omhoog.

Een gevaar bij snel afvallen is echter dat je een te grote focus legt op het verbranden van zo veel mogelijk calorieën. Het kan namelijk een gevaar voor jouw lichaam opleveren wanneer jij zo veel calorieën verbrandt dat er geen balans meer is. Probeer iedere dag in ieder geval 1.400 calorieën aan voeding binnen te krijgen. Verbrand je daarnaast ook nog eens 1.000 calorieën per dag door middel van sport? Dan kun je beter minimaal 1.800 calorieën per dag binnenkrijgen. Zo zorg jij ervoor dat jij altijd voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Wil je exact weten welke voeding je beter wel en niet kunt eten lees dan eens dit artikel over afvallen buik.

Begin vandaag met snel afvallen!

Ben je klaar om eindelijk dat gewicht te bereiken waar jij al lange tijd naar uitkijkt? Dan kun jij vandaag al beginnen met snel afvallen. Het is helemaal niet lastig om hiermee te starten. Zorg voor de juiste boodschappen, let op de hoeveelheid calorieën die jij op een dag binnenkrijgt en vergeet natuurlijk ook niet te sporten. Zo kom jij in zeer korte tijd bij jouw streefgewicht. Houd ook rekening met wat aan het eind van het artikel is aangegeven: zorg dat het dieet wel gezond blijft en dat jij niet te weinig calorieën binnenkrijgt.

Een gezond dieet waarmee je super snel kunt afvallen op een gezonde manier is het Vitadis dieet. Ik heb in dit artikel over het Vitadis Slanker Leven Plan een uitgebreide review geschreven over het beste dieet van de afgelopen 2 jaren.

Leave a Reply