D for diet is een zogenaamd eiwit dieet. Veel mensen zijn niet bekend met Dfordiet. Daarom vind je in dit artikel meer informatie over dit dieet. Wil je snel afvallen dan is d for diet misschien wel wat voor jouw.

In dit artikel lees je:

Wat is d for diet voor dieet?

D for dietZoals gezegd is D for diet een proteïne dieet. De idee bij dit soort diëten is om eiwitten te gebruiken als brandstof voor het lichaam. De andere brandstoffen (vet en koolhydraten) laat het dieet zoveel mogelijk links liggen.

Gevolg is dat de vet verbranding gaat versnellen waardoor je gaat afvallen. Wil je meer weten over het eiwit of proteine dieet? Lees dan dit artikel: proteïne dieet.

Het is wetenschappelijk aangetoond dat een eiwit dieet kan helpen bij het afvallen. Dit op een gezonde en verantwoorde manier. Uit de onderzoeken komt naar voren dat wij in onze Westerse maatschappij te weinig eiwitten eten en te veel (slechte) koolhydraten en vetten.

Het doel moet dan ook zijn om jouw eetpatroon aan te passen. Een gezond eetpatroon is de basis voor een gezond gewicht. Daarmee blijf je automatisch ook op het door jouw gewenste streefgewicht.

D for diet is een van de diëten die je daarbij helpt. Groot voordeel is dat d for diet ook persoonlijke online begeleiding aanbiedt. Nu je in hoofdlijnen weet hoe een proteïne dieet werkt gaan we wat meer inzomen op het D for diet product.

D for diet hoe werkt het?

Het D for diet dieet bestaat uit vier verschillende fasen. Bij de betere diëten komen we dit concept van verschillende fasen eigenlijk altijd tegen. Dit is omdat het lichaam per fase verschillende behoeften heeft.

Als je begint met D for diet dan bepaal je op de website allereerst hoeveel overgewicht er aanwezig is. Hiervoor heeft D for diet een eenvoudige tool ter beschikking gesteld. Op basis van de uitkomsten kan het voorkomen dat je het advies krijgt eerst contact op te nemen met de huisarts.

Het kan zelfs voorkomen dat je niet aan het dieet mag beginnen. Hieruit blijkt wel dat D for diet een serieus product is. Het is gemaakt om je van de overtollige kilo’s af te helpen op een verantwoorde manier.

Eerste fase – Totale eiwit dieet

De eerste fase start met het D for diet startpakket. Met dit pakket heb je alles in huis om 50% van het overgewicht te verliezen. Het bevat 30 maaltijden en de nodige multivitaminen. Met maaltijden bedoelen we complete maaltijden inclusief drinken, ontbijt, soep, hoofdgerechten en toetjes.

Je kunt met het startpakket circa een week vooruit. Als het bevalt kun je doorgaan en jouw favoriete smaken bestellen. Naast de noodzakelijk ingrediënten bevat het pakket ook een duidelijk handleiding die je door de eerste fase helpt en een shaker.

De shaker kunt je goed gebruiken om de maaltijden snel en eenvoudig klaar te maken.

In de eerste fase van het dieet gebruik je alleen de voorgeschreven producten uit het startpakket. Dat wil zeggen de voorgeschreven groenten, multivitaminen en de speciale D for Diet zakjes. Deze zakjes bevatten oplosbare eiwitten waardoor je per zakje zo’n 18 – 20 gram eiwitten consumeert.

De bedoeling is dat je 5 zakjes per dag consumeert maar de handleiding spreekt hierbij voor zich. Tijdens deze fase ga je de helft van jouw overtollige kilo’s verliezen. Hoe lang deze eerste fase duurt is per persoon verschillend.

Tweede fase – gematigd eiwit dieet

Je bent al de helft van het overgewicht kwijt. Een flinke motivatie dus om vooral door te gaan met het dieet. In de tweede fase ga je nog een derde van het totale overgewicht afvallen.

Het enige verschil met de eerste fase is dat je ’s avonds weer een normale maaltijd mag eten. In plaats van een d for diet zakje kun je ’s avonds vlees of vis eten.

Derde fase – minimaal eiwit dieet

Inmiddels ben je zo’n 80% van het te veel aan kilo’s kwijt. Tijdens de derde fase van d for diet ga je15% van het totale te veel aan kilo’s verliezen waardoor dus nog maar 5% resteert.

In vergelijking met fase twee mag je nu ook het ontbijt vervangen door een reguliere maaltijd/ontbijt. ’s Ochtends eet je brood, fruit en gebruik je melk(producten).

Vierde fase – eindspurt eiwit dieet

Ook de laatste 5% aan overgewicht raak je kwijt en wel tijdens de laatste fase. Je gaat weer helemaal normaal eten en bent klaar met het dieet. Grote voordeel is dat je gedurende het dieet langzaam weer normaal bent gaan eten.

Met normaal eten wordt bedoeld dat je geen D for diet producten meer gebruikt maar regulier eten. Je wordt gedurende het dieet geleerd om verantwoord te eten zodat je blijft afvallen en uiteindelijk op gewicht blijft.

D for Diet voordelen

De voordelen van D for Diet zijn als volgt samen te vatten:

  • Gratis begeleiding door diëtisten die online zijn te raadplegen.
  • Je behoudt uw spieren omdat eiwitten spieren beschermen. Spieren zijn goed voor de vetverbranding.
  • Verandering van eetgewoonten tijdens het dieet. Om blijvend af te vallen en op gewicht te blijven is verandering van uw eetgewoonten noodzakelijk. Dit dieet en de ondersteuning die u hierbij ontvangt helpen u de verandering te realiseren.
  • Dieet is ontwikkeld door onderzoekers van de alom bekende “Harvard” universiteit uit de VS.
  • Dieet is makkelijk te volgen.
  • Dieet is goed vol te houden omdat u geen honger gevoel ervaart vanwege de eiwitten.
  • Het dieet is gezond en verantwoord. Je krijgt alle noodzakelijk vitamines en mineralen binnen.
  • Velen gingen jeu voor en zijn succesvol afgevallen.
  • Je ervaart snel resultaat, dit werkt motiverend.

D for Diet nadelen

Bepaalde vormen van koolhydraten (de snelle) maken veel onderdeel uit van onze dagelijkse voeding en zijn enorme dikmakers. Daarom zijn er producten op de markt die deze koolhydraten blokkeren als je een maaltijd eet.

Een bekend voorbeeld van zo’n product is Carbuloss, die de dikmakende snelle koolhydraten uit de voeding weert. Het doel van D for Diet is ook het weren van koolhydraten maar dan door ze simpelweg niet te eten.

Hier zit ook een nadeel aan en dat is dat ons lichaam dagelijks koolhydraten (vezels, vitamines en mineralen) nodig heeft om gezond te blijven.  D for diet heeft hierover nagedacht en gebruikt daarom aanvullende vitamines.

Als je het dieet volgt volgens de handleiding krijg je alle noodzakelijk voedingstoffen voldoende binnen. Het jojo effect is het gevaar van elk dieet. Ook van het D for diet dieet.

De opbouw van het dieet en de mogelijkheid om experts te raadplegen verminderen dit jojo risico wel. Het is echter wel aan jezelf om uiteindelijk uw eetgewoonten blijvend te veranderen.

Ook al ervaar je geen honger gevoel, het dieet kan net als elk ander dieet moeilijk vol te houden zijn. Je mag immers weinig lekkere (lees ongezonde) dingen eten zoals, koekjes, alcohol, chips etc. Je moet er dus wel wat voor over hebben om echt (blijvend) resultaat te boeken!

D for Diet ervaringen

Als we de ervaringen van gebruikers op een rijtje zetten dan valt op dat het overgrote deel van de gebruikers erg positief is en goede resultaten hebben behaald. Het meest positief zijn mensen over de snelheid van de resultaten.

Gebruik van het dieet resulteert voor veel mensen in snel afvallen. Gebruikers merken op dat het lekker is dat je relatief veel groenten mag eten. Ook de prijs valt de meeste mensen mee.

Wat ook terugkomt is dat het begin relatief makkelijk is omdat je snel afvalt. Daarna wordt het moeilijker omdat de resultaten wat minder worden en daarom vaak de motivatie wat afneemt. Ook ervaren mensen moeite om op gewicht te blijven na afloop van het dieet.

Super alternatief D for Diet

Een super alternatief voor D for Diet zijn de shakes van Dieet Pro. Deze shakes zijn al jaren erg succesvol. De Dieet Pro shakes zijn goedkoop en tegelijkertijd kwalitatief hoogwaardig. Via deze link kun je de review lezen die ik over de shakes van Dieet Pro geschreven heb.

 

 

 

Leave a Reply