Atkins dieet: veilig afvallen met goede voeding

Het Atkins dieet is gericht op lange termijn-gewichtsverlies. Dit is waar veel mensen ook echt naar op zoek zijn. Want het is natuurlijk prettig als je jouw streefgewicht snel kunt bereiken, maar als je na verloop van tijd weer aankomt dan heb je alles voor niets gedaan. Bij het Atkins dieet ligt het gelukkig allemaal wat anders. Er wordt ook wel gezegd dat ‘Atkins’ (zoals het ook wel wordt genoemd) meer een levensstijl is dan een dieet. En daar kunnen veel mensen ontzettend veel profijt van hebben.

Afvallen is voor velen nog steeds een grote uitdaging. Als je de supermarkt inloopt dan zie je aan alle kanten ontzettend veel lekkers staan. En dat maakt gewichtsverlies steeds lastiger, want voor je het weet ligt die rol koekjes toch weer in jouw winkelmandje. Maar met het Atkins dieet kun je gewoon zonder zorgen door de supermarkt lopen en tegelijkertijd ook nog eens heerlijk blijven eten. Het geheim? De combinatie van lekkere producten met maaltijden die gericht zijn op eiwitten en niet op snelle koolhydraten. En juist daar wint iedere volger van het Atkins dieet.

Hoe werkt het Atkins dieet?

De meeste diëten richten zich specifiek op bepaalde soorten voeding. Bij het Atkins dieet ligt het net iets anders. Het Atkins dieet valt in de categorie koolhydraatarm dieet. Er wordt niet gekeken naar welke voeding je wel of niet mag, maar eerder naar de voedingsstoffen die je beter wel en niet kunt eten. Eiwitten? Eten. Vetten? Eten. Koolhydraten? Niet eten. Tenminste, niet te veel eten. Want juist daar gaan de meeste mensen de fout in: er worden vandaag de dag te veel koolhydraten gegeten. En dat merk je duidelijk aan de hoeveelheid Nederlanders die met overgewicht te maken krijgt. Inmiddels zijn zo veel Nederlanders te zwaar dat het moeilijk wordt om dit terug te draaien. Maar dat lukt met het Atkins dieet erg goed.

Bij het Atkins dieet wordt er in 4 fases gewerkt. Tijdens de eerste fase zet jij jouw hele nieuwe voedingspatroon op. Je kijkt welke voeding weinig koolhydraten bevat en zet je actief in om maximaal 20 gram suikers per dag binnen te krijgen. Dit is de fase waarin het lichaam ontzettend aan het nieuwe patroon moet werken. Toch is dit vaak de meest succesvolle periode van het Atkins dieet. Na enkele weken ga je door naar de volgende fase en mag je elke week 5 gram bij de dagelijkse hoeveelheid suikers optellen. Tijdens de eerste week van deze fase eet je dus 25 gram suikers en de week erna eet je 30 gram suikers.

De volgende fase stoomt jou langzaam klaar voor de rest van jouw leven. Dit is de periode waarin jij nog maar een aantal kilo’s moet verliezen. Omdat je het streefgewicht al bijna hebt bereikt, mag je elke dag meer suikers eten. Maar het is hierbij vooral van belang dat je een goed limiet stelt. Het is niet de bedoeling dat je ineens 150 gram suikers per dag gaat eten, omdat dit er al snel weer in resulteert dat je aankomt. De derde fase van het Atkins dieet houdt dus niet in dat je oneindig suiker mag eten, want je moet nog steeds goed opletten wat je binnenkrijgt.

Dan is er de laatste fase van het Atkins dieet: de rest van jouw leven. Dat is het moment waarop jij een voedingspatroon gaat aanhouden dat jou de komende jaren zo veel mogelijk resultaat op gaat leveren. Je hebt inmiddels het streefgewicht bereikt, en hoeft dus niet langer af te vallen. En dat betekent vooral dat je gewoon weer lekkere dingen mag eten. Maar het betekent bovenal dat je nu extra op de voeding moet letten. Je wilt natuurlijk wel blijven voorkomen dat er toch weer gewicht bij komt.

Atkins dieet: producten die helpen

Er is vanuit het Atkins dieet inmiddels een hele serie aan producten bedacht. Zo zijn er speciale eiwitrepen die helpen bij het afvallen, kun je heerlijke shakes kopen en zijn er zelfs crackers. De meeste producten zijn gewoon in de supermarkt verkrijgbaar, maar je kunt deze ook online bestellen. De kracht van de Atkins-producten zit hem in de voedingswaarde. Vrijwel ieder product bevat 10 tot 15 gram eiwitten per 100 kcal. Dat is vrijwel niet te vergelijken met de hoeveelheid eiwitten tegenover kcal in normale voeding. Er wordt hier gebruik gemaakt van eiwitpoeder maar dat neemt niet weg dat het bijzonder effectieve producten zijn om af te vallen en hierna op gewicht te blijven.

Begin vandaag nog met het Atkins dieet

Je kunt vandaag al starten met het Atkins dieet. Bekijk jouw huidige voedingspatroon kritisch en schrap alle soorten voeding die veel suikers bevatten. Verlaag jouw suikerinname tot maximaal 20 gram per dag en werk door de eerste drie fases van het Atkins dieet. Vervolgens kun je door naar de laatste fase: de rest van jouw leven genieten van het streefgewicht dat jij eindelijk hebt weten te bereiken.

Ben je op zoek naar een alternatieve manier om snel af te vallen op een blijvende en gezonde manier dan kan het Vitadis dieet jou wellicht verder helpen. Dit dieet is nog eenvoudiger en effectiever dan het Atkins dieet omdat het puur afgestemd is op Nederlander. De producten in het Vitadis dieet krijg je kant en klaar aangeleverd. De avond maaltijd kun je zelf bereiden middels eenvoudige Nederlandse recepten. Lees hier de uitgebreide Vitads review.

 

Leave a Reply