Afvallen zonder sporten

In dit artikel krijg je een helder antwoord op de vraag of snel afvallen zonder sporten mogelijk is. En als het mogelijk is hoe kun je dan afvallen zonder te sporten.

In dit artikel lees je:

  • of snel afvallen zonder te sporten mogelijk is;
  • hoe je kunt afvallen zonder sporten;
  • hoe je direct kunt beginnen met afvallen zonder te sporten.

 

Is snel afvallen zonder sporten mogelijk?

Het antwoord op deze vraag is ja. Het belangrijkste middel om slank te zijn is gezonde voeding. Voeding bepaalt grof weg 70% van je lichaamsgewicht. De overige 30% wordt bepaald door lichaamsbeweging. Welke voeding gezond is om te eten als je wilt afvallen lees je in het artikel over waar ik in ga op de vraag: hoe verlies ik buikvet?

Het is daarom wel zo dat sporten zorgt voor extra snelle resultaten. Daarbij maakt het zeker uit welke vorm van lichaamsbeweging/sport je gebruikt om af te vallen.

In het artikel over afvallen met sporten kun je exact lezen welke vorm van lichaamsbeweging het meest effectief is.

Afvallen zonder sporten hoe doe ik dat

Het is mogelijk om zonder te sporten af te vallen. Gezond eten is een begrip dat je tegenwoordig erg vaak hoort.

Iedereen verstaat er wat anders onder en vaak blijkt het lastig om in de praktijk je eetgewoonten aan te passen. Verandering van gedrag lukt vaak niet op eigen houtje. Daarom mislukken er ook zoveel afslankpogingen. Je gaat aan de slag met een dieet en de kilo’s vliegen er af.

Uiteindelijk komt iedereen op het punt dat de kilo’s er wat minder snel af gaan of zelfs weer bij komen. Op dit punt haken veel mensen af en mislukt de afslankpoging. Herkenbaar?

Wil je blijvend afvallen zonder sporten dan zijn er meerdere manieren om dit te bereiken.

Manier 1: afvallen zonder sporten op eigen kracht

Afvallen zonder sporten en dit geheel op eigen kracht doen is zeker mogelijk. Mijn mening is dat het startpunt zou moeten liggen in de (h)erkenning van eigen eetgedrag.

Bewust worden van je eigen eetgedrag kan vrij eenvoudig en hoeft niet veel tijd te kosten. Registreer voor een paar dagen tot een week wat je allemaal eet en drinkt.

Tegenwoordig zijn er handige apps beschikbaar om dit proces te ondersteunen. Een kladblaadje of aantekening in je telefoon werkt ook nog steeds prima.

Op basis van de registratie kun je vrij eenvoudig zien waar de pijn punten zitten. Welke voeding zorgt er nu voor dat je teveel calorieën binnenkrijgt.

Vaak zijn dit koolhydraatrijke producten zoals frisdrank, chips, koek, snoep, snacks, losse suiker, siroop, ijs, gebak, pasta, verwerkte vleeswaren (knakworst, hamburgers, boterhamworst), blik soep, zoet broodbeleg.

Ga vervolgens na welke vervangende producten je voor de koolhydraatrijke producten kunt inzetten. Je zult zien dat dit vrij eenvoudig is en de hoeveelheid calorieën daarmee drastisch omlaag kan.

Een richtlijn voor de hoeveelheid calorieën die je per dag mag consumeren vind je de homepage over snel afvallen.

Vervolgens ga je daadwerkelijk de calorie rijke producten vervangen door gezondere producten. Je zult merken dat vooral in het begin er veel gewichtsverlies op zal treden. Herken voor jezelf het punt waarop de aandacht gaat verslappen en je terug dreigt te vallen in oude gewoonten. Hiervoor zijn technieken beschikbaar die ik op een later tijdstip zal beschrijven.

Manier 2: afvallen zonder sporten met deskundige ondersteuning

Een tweede manier om effectieve verandering te realiseren is met deskundige begeleiding. Kiezen voor een dieet waarbij begeleiding wordt aangeboden verhoogd de kans van slagen.

  • Dieet met begeleiding. Bij de betere diëten wordt ook actieve begeleiding gegeven bij het afvallen. De focus ligt daarbij op ondersteuning richting een gezonder eetpatroon. Deze vorm van diëten wordt steeds populairder en mensen boeken er over het algemeen goede resultaten mee.

 

  • Voedingsconsulent. Wil je hiervan gebruik maken let dan vooral op of de consulent aangesloten is bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland. Dit is belangrijk omdat feitelijk iedereen zich voedingsconsulent mag noemen. Aansluiting bij de BGN waarborgt een zekere kwaliteit. De consulent kan je helpen bij het werken aan een gezonder voedingspatroon.

 

  • Diëtist. Dit is een beschermde titel waarbij een 4 jarige HBO studie als basis dient om deze titel te mogen voeren. De diëtist heeft naast kennis over voeding ook medische kennis in huis. Verder verschillen de diensten niet met die van de voedingsconsulent.

Direct beginnen met afvallen zonder sporten

Een dieet waarbij je tegelijkertijd actief werkt aan een gezonder voedingspatroon is het Vitadis Slanker Leven Plan. Dit dieet is al meerdere jaren het best gewaardeerde dieet van onze bezoekers en bijna iedereen is enthousiast over de resultaten.

Ben je benieuwd naar dit product en de ervaringen van gebruikers dan kun je meer informatie vinden via onderstaande button.

Leave a Reply