Wij krijgen wel eens het probleem van mensen voorgelegd die relatief weinig calorieën eten op een dag en toch niet afvallen. Of mensen die zich helemaal suf sporten maar geen kilo kwijt raken. Heel vervelend vooral omdat u hard werkt om de kilo’s eraf te krijgen en geen resultaat ziet. Goed om eens nader in te gaan op dit probleem en de oorzaken bloot te leggen. Als u weet wat de oorzaken zijn kunt u het probleem oplossen. Ook voor de oplossing helpen wij u een handje met dit artikel.

Afvallen lukt niet – de oorzaken

U moet zich realiseren dat het aantal kcal dat u eet, of hoeveel u beweegt niet de enige factoren zijn die bepalen of uw gewicht toe- of juist afneemt. Hieronder volgen enkele veel gemaakte fouten bij het afvallen die de oorzaak kunnen zijn dat u niet afvalt terwijl u wel het beste beentje voor zet:

  • Onregelmatig eten. Zorg ervoor dat uw stofwisseling continue op gang blijft. Eet dus niet op één of twee momenten per dag, maar eet minimaal vijf keer op een dag. Wetenschappelijk onderzoek (oa uit Finland) heeft aangetoond dat mannen en vrouwen die dagelijks ontbijten, lunchen, dineren en twee tussendoortjes eten minder vaak overgewicht hebben dan leeftijdgenoten die dat niet doen. Belangrijk hierbij is dat elke maaltijd gezond moet zijn en tussendoortjes moeten verantwoord zijn. Waarom is regelmaat belangrijk? Als u vaker eet heeft u minder honger en minder neiging tot snacken. Als uw lichaam weet dat het vaker eten krijgt blijft de vetverbranding op gang in plaats van dat uw lichaam de verbranding op een laag pitje zet. Verder blijft uw bloedsuiker op peil. Bij een lager wordende bloedsuiker krijgt uw lichaam de neiging om meer vet op te slaan en dit is nu juist iets wat u niet wilt.
  • Ongezond eten. Lees hier meer over gezond eten zoals behandeld als onderdeel van het Chillflex dieet. U kunt wel weinig calorieen eten, als deze uit ongezonde voeding wordt gehaald zult u wel afvallen maar gaat dit ten koste van uw gezondheid. Verminderde gezondheid kan leiden tot overgewicht.
  • Verkeerd bewegen. Mensen die 2 keer in de week een uur hardlopen maar de rest van de week niet actief bezig zijn zullen niet/minder snel afvallen dan wanneer u regelmatig actief bent. Beweeg minimaal 30 minuten per dag. Onderzoek toont aan dat een actieve levensstijl waarin u telkens korte tijd actief bezig bent net zo effectief is als een sportieve levensstijl waarin u regelmatig minimaal een half uur sport. Probeer dus overdag te zoeken naar actieve alternatieven. Gaat u telefoneren, probeer dit dan lopend in plaats van zittend te doen. Heel simpel maar wel effectief. De algemene regel is dat hoe langer en hoe intensiever u beweegt des te meer calorieën u verbrandt. Naast conditiesport kunt u ook spiermassa opbouwen door krachttraining. Het opbouwen van spiermassa is gezond en helpt uw lichaam met het verbranden van vet en heeft diverse andere voordelen.

De belangrijkste fouten zijn wel behandeld

Afvallen lukt niet – de oplossing

Als afvallen u niet lukt dan kunt u gebruik maken van producten die u daarbij kunnen helpen. Belangrijk is dat u een product kiest waar u zich goed bij voelt. Verder zal het product erop gericht moeten zijn u blijvend van die kilo’s af te helpen. Een product die u daarbij erg goed zou kunnen helpen is de afvalmethode van Vitadis. Het biedt een all in pakket dat erop gericht is u blijvend op gewicht te krijgen! Lees meer op onze speciale Vitadis product pagina:

Leave a Reply