In dit artikel over afvallen buik voor vrouwen lees je exact wat je wel en juist niet moet doen om van je buikvet verlost te raken.

Wat kun je als vrouw doen om af te vallen rondom de buik?

Voor afvallen buik waarna je als vrouw weer tevreden in de spiegel kunt kijken is het belangrijk dat je jezelf niet gaat dwingen een (te) moeilijk dieet aan te meten of jezelf uit te hongeren. Met een moeilijk dieet worden dieten bedoeld waarbij je minder dan 1.000 calorieën per dag eet. Dergelijke dieten worden ook wel crash diëten genoemd.

Afvallen buik, vrouw of man, is gebaseerd op één heel belangrijk principe: je moet meer calorieën verbranden dan je binnenkrijgt op een manier dat goed vol te houden is. Dat principe stoelt dus op twee gewoontes die je moet proberen in je levensstijl in te passen:

  1. Eet minder calorierijk en meer voedzamer voedsel.
  2. Verbrand meer calorieën door regelmatig en het liefst intensief te sporten.

Afvallen buik, vrouw of man, dient dus een combinatie te zijn van gezonde(re) voeding en een actief bewegingspatroon. Richt je vooral op zo min mogelijk zoet (snelle koolhydraten), zout en vet en zo veel mogelijk verse groenten en fruit en volkorenproducten. Houd ’t wat betreft drinken vooral bij water, thee en eventueel koffie, bij voorkeur natuurlijk ongezoet.

Wil je precies weten welke voeding je het beste wel en niet kunt eten lees dan dit artikel.

Afvallen buik kan ook met behulp van een dieet. Belangrijk is dat je kiest voor een dieet dat gericht is op verandering van je huidige eetpatroon. Een dieet dat alle ingredienten voor een succesvol dieet bevat is het Vitadis Slanker Leven Plan. Met de kant en klare plan leer je gezond te eten en val je gelijktijdig snel afval. Buikvet verdwijnt daarmee voor goed uit je leven.

Nog enkele tips

Afvallen buik voor vrouw (of man) is een lastige uitdaging. Daarom kun je nooit te weinig tips krijgen om deze reis tot een goed einde te brengen! Uiteindelijk is blijvend afvallen buik, de vrouw in de spiegel kunnen feliciteren en haar een prachtige bikini aantrekken een duurzaam proces.

Verander langzaam je eet- en sportpatroon en zorg er zo voor dat je stukje bij beetje went aan een gezonder en actiever leven. Zorg er daarnaast voor dat je:

  • Veel en goed slaapt. Pak die acht uur per nacht!
  • Je ontbijt nooit overslaat: een stevig ontbijt zorgt ervoor dat je minder trek hebt gedurende de dag.
  • Alcohol vermijdt.
  • Roggebrood opneemt in je dieet.
  • Een sport vindt die je intrinsiek motiveert, of zoek een sportmaatje zodat je elkaar kunt stimuleren door te blijven zetten.

Met deze afvallen tips ben je hopelijk al een heel eind op weg geholpen om van jouw afval-avontuur een succes te maken. Blijf gemotiveerd, geef niet op en denk vooral op de lange termijn. Je kunt het!

Afvallen buik voor vrouw: wat vooral niet doen

Gewicht en vooral buikvet verliezen brengt enkele specifieke uitdagingen met zich mee. Je hebt waarschijnlijk al wel eens gemerkt dat diëten vaak moeilijk vol te houden zijn. Dit komt vaak omdat een dieet een te grote verandering is in één keer in vergelijking met wat en hoe je normaal gesproken eet.

Wil je effectief afvallen rond de buik? Vrouw of man, wat dan het belangrijkste is, is dat je niet gaat proberen jezelf aan een onmogelijk dieet te houden. De kans dat je dan zaken die je niet wil/mag eten als verleidelijke verboden vruchten gaat zien is dan veel groter dan als je geleidelijk en bewust je eetpatroon verandert.

Nog een ding dat vaak fout gaat bij afvallen buik (vrouw of niet, je hebt niets aan die bikini als je in deze valkuil trapt): mensen die proberen af te vallen en buikvet kwijt te raken gaan heel weinig tot bijna niets eten. Ze hongeren zichzelf uit, wat op termijn een totaal averechts effect heeft. Je lichaam denkt dan namelijk dat er schaarste is, waardoor het alleen maar meer energie gaat halen uit het voedsel dat binnenkomt om op te slaan voor later, natuurlijk in de vorm van – je raadt het al – vet!

Wanneer loop je gezondheidsrisico’s als gevolg van buikvet?

Overgewicht is in Nederland, net als in andere westerse landen, een groot probleem. Bijna de helft van de volwassen bevolking kampt met overgewicht en de bijbehorende ziektes en verhoogde risico’s op ziektes en aandoeningen.

Wat vooral veel problemen oplevert is buikvet. Misschien heb je al wel eens gehoord dat buikvet voor mannen en vrouwen net anders is. Waar buikvet bij vrouwen wat zachter en ‘wiebeliger’ is, is buikvet voor mannen hard.

In dit artikel wil ik me vooral richten op buikvet bij vrouwen. Het kwijtraken van buikvet wordt ook wel ‘afvallen buik’ genoemd. Afvallen buik, voor vrouw of man, kost veel inspanning, doorzettingsvermogen en motivatie.

Misschien vraag je je af wanneer je nu precies risico begint te lopen en wanneer je maar beter kunt gaan beginnen met afvallen buik. Vrouw en man moeten hiervoor aan net andere standaarden voldoen. Een normale buikomvang voor een vrouw is maximaal 80 centimeter; voor mannen is dit maximaal 94 centimeter. Een vergrote buikomvang voor vrouwen ligt tussen de 80 en 88 centimeter en voor mannen tussen de 94 en de 102 centimeter. Bij een ernstig vergrote buikomvang (mannen meer dan 102 centimeter en vrouwen meer dan 88 centimeter) dien je onmiddellijk actie te ondernemen en te beginnen met afvallen buik. Vrouw, erger je niet, maar doe er iets aan!

Beste dieet voor afvallen rondom de buik

Wil je een kant en klare oplossing voor jou buikvet. Kies dan voor het Vitadis Slanker Leven Plan. Via onderstaande knop kun je een uitgebreide review van dit product lezen. Bepaal zelf of dit Plan voor een slanker leven bij jou past!

Leave a Reply