Het is geen geheim dat veel mensen af willen vallen en gewicht willen verliezen. Zowel mannen als vrouwen hebben steeds vaker last van overgewicht en willen hier graag vanaf. De plek waar overgewicht en overtollig lichaamsvet zich zowel bij mannen als vrouwen vaak concentreert is de buik.

Bij mannen is dit vaak nog sterker het geval dan bij vrouwen. Waar lichaamsvet en overgewicht bij vrouwen ook vaak in borsten, billen, heupen en benen gaat zitten, hoopt bij mannen voor het buikvet zich op. Bovendien heeft buikvet voor mannen net een andere samenstelling (het is een harder soort vet) dan bij vrouwen, maar de aanpak van dit vet is niet anders dan bij vrouwen.

Het afvallen rond de buik – wat we hier vanaf nu eenvoudigweg ‘afvallen buik’ zullen noemen – is voor iedereen een uitdaging, omdat het vaak een aardige aanpassing in je levensstijl vereist. Afvallen buik, voor man of vrouw, is een uitdaging waar je de juiste motivatie en het juiste doorzettingsvermogen voor nodig hebt. Het is echter verre van onmogelijk!

Ook jij kunt je ideale gewicht en droomlichaam bereiken! Afvallen buik voor man of vrouw is moeilijk, jazeker, maar laat je niet uit het veld slaan! Jij kunt ongetwijfeld de ideale combinatie van sport en voeding vinden voor jezelf die je helpt met afvallen.

Afvallen buik voor man: doorzettingsvermogen kweekt succes!

Laten we even focussen op afvallen buik, voor man of vrouw, dat doet er in principe niet zo veel toe. De tips die hier volgen zijn er niet op gericht om een bodybuilder van je te maken, maar om je te ondersteunen en te adviseren voor het afvallen buik. Man of vrouw, wanneer je af wil vallen is het van belang dat je minder calorieën binnen krijgt dan je verbrandt. Hoe meer je eet en hoe minder calorieën je verbrandt, hoe meer voedingsstoffen worden omgezet in vetten om voor de lange termijn in het lichaam te worden opgeslagen. Bij mannen gebeurt dit hoofdzakelijk in de vorm van buikvet. Daarom is afvallen buik voor de man ook zo belangrijk. Een normale en gezonde buikomvang van een gemiddelde man is 94 centimeter of minder. Wanneer je tot 100 centimeter of zelfs meer aan buikomvang hebt, is het zaak om zo snel mogelijk te beginnen met afvallen buik. Man of vrouw, een vergrote buikomvang is eenvoudigweg niet gezond. Afvallen buik, man of vrouw, gaat er niet zozeer om dat je minder gaat eten, maar dat je anders gaat eten en dat je bovendien actief en intensief gaat sporten.

De ideale balans tussen sport en voeding

Wie een succes wil maken van afvallen buik, man of vrouw, zal voor zichzelf de perfecte balans moeten vinden tussen een gezond, regelmatig en gevarieerd eetpatroon en een regelmatig (bij voorkeur meerdere keren per week), intensief en eventueel ook gevarieerd sportprogramma. Afvallen buik voor man of vrouw gaat om de juiste balans vinden, waarbij je je goed voelt, je regelmatig eet en sport en al doende minder calorieën binnen krijgt dan je verbrandt.

Bovendien is het van belang dat je zo veel mogelijk water drinkt. Wees echter voorzichtig met vruchtensappen, fris en vooral alcohol. Afvallen buik, voor de man in het bijzonder, is vaak een kwestie van vet eraf proberen te krijgen dat er via biertjes aan is gekomen. Alcohol wordt in het lichaam namelijk omgezet in suiker, wat vervolgens weer voor de langere termijn wordt opgeslagen in de vorm van vet.

Wie serieus wil afvallen, dient zich voor te bereiden op een fikse verandering van leefstijl. Doe dit echter niet te plotseling! Het moet immers wel vol te houden zijn. Het moge duidelijk zijn dat afvallen buik, voor man of vrouw, een lange-termijnonderneming is.

Nog enkele tips en tricks

Afvallen buik, man of vrouw, is uiteindelijk gebaat bij het volgen van enkele simpele tips en tricks op het gebied van voeding en gewoonte:

  • Drink veel water.
  • Doe nooit boodschappen wanneer je honger hebt.
  • Honger jezelf niet uit.
  • Slaap regelmatig en neem voldoend rust.
  • Neem kleinere porties. Het gebruik van kleinere borden, kleinere kommen en zelfs kleiner bestek en kleinere glazen kunnen je helpen bij het portioneren van je eten.
  • Eet veel vezels, vitaminen, mineralen en eiwitten, maar vermijd suiker, vet en zout zo veel mogelijk.
  • Koop geen producten die adverteren met “0% vet” – vaak is hier meer suiker aan toegevoegd.
  • Koop bovendien ook liever geen Light-producten: ‘Light’ betekent immers slechts dat er minder suiker inzit dan in het originele product, wat nog steeds vrij weinig zegt over het totale suikergehalte in het Light-product.

Zoals je ziet zal afvallen een aardige verandering in een flink aantal gewoonten betekenen, zowel op het gebied van eten, als op het gebied van beweging en sport. Afvallen buik, man, dat vergt een hoop inspanning en toewijding, maar dat is het eindelijk meer dan waard!

Leave a Reply