5 kilo afvallen met het 4 dagen dieet

Het 4 dagen dieet is een dieet waarmee je in 4 dagen tot wel 5 kilo kunt afvallen. Het 4 dagen dieet is een zwaar crash dieet en daarmee erg moeilijk vol te houden.

In dit artikel lees je:

  • Het dieetschema voor het 4 dagen dieet
  • De tussendoortjes
  • Sporten in combinatie met het 4 dagen dieet
  • Alternatieven voor het 4 dagen dieet

Dieetschema 4 dagen dieet

Hieronder volgt een toelichting op het dieetschema. Je leest wat je per dag mag eten als ontbijt, lunch en avond eten.

Dag 1

Onderstaand het 4 dagen dieet recept voor de eerste dag.

  • Ontbijt: de dag begint met een ontbijt wat bestaat uit een gekookt ei, halve grapefruit een bruine boterham en een beker magere melk.
  • Lunch: de lunch bestaat uit vers fruit naar keuze aangevuld met magere yoghurt en twee rijstwafels. De rijstwafels mogen eventueel vervangen worden door twee cräckers.
  • Avond eten: een bord salade voorzien van dressing in de vorm van frambozenazijn. De salade wordt aangevuld met een kommetje gekookte zilvervliesrijst en een stukje gebakken kipfilet (100 gram). Als toetje wordt magere melk of biogarde yoghurt voorgeschreven (1 schaaltje).

Dag 2

Onderstaand het 4 dagen dieet recept voor de tweede dag.

  • Ontbijt: het ontbijt bestaat deze dag uit een schaaltje muesli gemixt met enkele aardbeien of een appel. Verder mag je er een halve grapefruit bij eten.
  • Lunch: de lunch is een salade aangevuld met droge tonijn uit blik en twee lepels olijfolie. Bij de salade kun je een bruine boterham eten.
  • Avond eten: het diner bestaat uit heldere bouillon en gebakken kipfilet of vis naar keuze (100 gram). Als groente neem je gekookte groente in de vorm van broccoli of bloemkool gecombineerd met een gepofte aardappel.

Dag 3

Onderstaand het 4 dagen dieet recept voor de derde dag.

  • Ontbijt: het ontbijt magere yoghurt aangevuld met stukjes fruit en een sneetje bruinbrood met magere smeerkaas (of gewone kaas). Als fruit kun je een grapefruit nemen.
  • Lunch: de lunch betreft soep (cup a soup) aangevuld met een bruine boterham voorzien van magere kip- of kalkoenfilet. Op de boterham kun je ook komkommer, sla en tomaat toevoegen.
  • Avond eten: als avond maaltijd neem je een half kommetje bruine pasta met verse tomatensaus. Daarnaast mag je 150 gram vis naar keuze serveren als het maar gekookt of gestoomd is.

 Dag 4

  • Ontbijt: fruitsalade gemaakt van appel, mandarijn en een peer gemixt met biogarde yoghurt.
  • Lunch: de lunch bestaat uit een bruine boterham met een plakje kaas (30+) en plakjes tomaat. 
  • Avond eten: vanavond staat er een lekker gebraden biefstukje (100 gram) op het menu aangevuld met kappertjes voorzien van zout en peper als je dat lekker vindt.

Tussendoortjes

Gedurende de dag mag je een aantal tussendoortjes nemen. Daarnaast maakt water een essentieel onderdeel uit van het 4 dagen dieet. De aanbeveling is om 1,5 tot 2 liter water per dag te drinken.

Sporten

Om het afslankeffect nog verder te versterken kun je naast het dieet gaan sporten. Let er wel op dat door te sporten het nog zwaarder wordt om je goed aan de dieet richtlijnen te houden gedurende deze 4 dagen.

Alternatief voor het 4 dagen dieet

Zoals je wel aan het dieetschema van het 4 dagen dieet kunt zien is het een zwaar dieet. Wil je even snel wat kilo’s kwijt dan kan dit een prima manier zijn. Als je structureel wilt afvallen dan ben ik van mening dat het 4 dagen dieet geen goede oplossing vormt.

Wat mij betreft zijn er twee goede alternatieven als je gezond en toch ook snel wilt afvallen zonder dat de kilo’s er later weer bij aankomen. Gezond eten vormt de basis voor een gezond gewicht. Wil je gezond eten dan kan het 7×7 afslankreceptenboek een goede uitkomst bieden. Het boek staat boordevol gezonde recepten die makkelijk te maken zijn. Je vindt er zelfs een complete boodschappenlijst waardoor je niet hoeft te zoeken naar welke ingrediënten je nodig bent.

Wil je meer weten over het 7×7 afslankreceptenboek dan kun je de review lezen die ik over het 7×7 receptenboek geschreven heb.

Zelf geloof ik niet zo in receptenboeken als oplossing tegen overgewicht. Anders en gezonder eten vergt een gedragsverandering en daarvoor is meer nodig dan een goed (recepten)boek. Een dieet dat voldoet aan alle randvoorwaarden (lees hier welke dit zijn)  om effectief en gezond snel te kunnen afvallen is het Vitadis Slanker Leven Plan. De review over het Vitadis Slanker Leven plan lees je hier.

Wat zijn jou ervaringen met het 4 dagen dieet? Deel ze via onderstaand reactie formulier!

Leave a Reply