10 kilo afvallen

Je bent nog maar 10 kilo van jouw streefgewicht verwijderd en wilt er alles aan doen om eindelijk dat gewicht te bereiken waar je al zo lang naar uitkijkt. 10 kilo afvallen klinkt misschien als veel werk, maar uiteindelijk is het een stuk gemakkelijker dan je denkt. Zolang je maar voldoet aan twee punten: je moet een goed voedingspatroon kunnen samenstellen en het doorzettingsvermogen hebben om alles op alles te zetten om jouw doel te behalen. Als je dat hebt, loop je al flink voor op de rest, en ben jij zelf de enige die jou kan stoppen.

Om 10 kilo af te vallen is er wel flink wat werk nodig. Het draait bij gewichtsverlies om twee belangrijke onderdelen: de voeding die jij binnenkrijgt en de hoeveelheid beweging die jij krijgt. Als je beide punten kunt optimaliseren, dan wordt het echt een eitje. Maar daar moet je wel de juiste kennis voor hebben, want het is niet zomaar iets dat je even uit jouw mouw schudt. Hoe beter je op de hoogte bent van elementen die invloed hebben op jouw lichaam, zoals voedingsstoffen, en de mate waarop jij kunt sporten, hoe makkelijker het allemaal wordt.

Hoe kun je 10 kilo afvallen?

Laten we beginnen bij de start: wat moet je doen om af te vallen? Er zijn allerlei theorieën opgesteld die aangeven wat je nu echt moet doen om af te vallen, maar uiteindelijk komt het nog steeds op bovenstaande punten neer: jouw voeding en hoe vaak jij beweegt. Mensen die tijdens een dieet vaker bewegen zullen meer afvallen. En mensen die veel bewegen en een goed dieet hebben vallen ook meer af. Conclusie: de combinatie van beiden is het meest essentieel om jouw gewenste doel te behalen: 10 kilo afvallen. Hierbij heeft voeding overigens verreweg de meeste invloed op je gewicht.

Maar daar komt onder andere bij kijken welke voeding je dan moet eten. En dat blijkt uiteindelijk gewoon eiwitrijk voedsel te zijn. De voeding die je vandaag de dag in de supermarkt koopt is niet zo gezond als je wellicht denkt. Zelfs de producten met het keurmerk “Gezonde keuze” vallen erg tegen. De producten zitten vol met suikers die je helemaal niet nodig hebt, en juist dan heb je een groot probleem. Want de hoeveelheid suikers die je binnenkrijgt is gemiddeld 4 tot 5 keer hoger dan daadwerkelijk nodig is. Dit is de grootste reden dat zo veel Nederlanders met overgewicht kampen. Het antwoord is dus eiwitrijk voedsel, omdat eiwitten ervoor zorgen dat ons lichaam gewoon goed functioneert en daarbij ook zorgen dat jij veel minder hongergevoel ervaart. En juist dit laatste is bijzonder prettig als je 10 kilo wilt afvallen – want je krijgt nog weleens honger als je wat minder eet.

De wetenschap achter 10 kilo afvallen

De wetenschap achter afvallen is eigenlijk heel simpel: voor iedere kilo die je wilt verliezen moet je 8000 calorieën verbranden. Dus om 10 kilo af te vallen zul je 80.000 calorieën moeten verbranden. Let wel op: het gaat erom dat je 80.000 calorieën minder binnenkrijgt dan dat je verbruikt. Dus als jij elke dag 1.500 calorieën eet, en normaal 2.000 calorieën nodig hebt, dan zul je dus 16 dagen moeten doorgaan om 1 kilo te verliezen. Je kunt dit proces gelukkig versnellen door te zorgen dat je voldoende beweegt. Want tijdens het sporten verbrand je aardig wat calorieën. En die extra calorieën zorgen er weer voor dat 10 kilo afvallen een stuk gemakkelijker wordt.

Kortom: zorg dat je voldoende beweegt en daarnaast een dieet aanhoudt dat geschikt is binnen de levensstijl waarin je veel beweegt. Het is beter om meer te eten en daarbij meer te sporten dan weinig te sporten en dus ook weinig te eten. Het lichaam heeft gewoon voeding nodig, ook als je 10 kilo wilt afvallen. Eet je niet voldoende? Dan gaat het lichaam langzaam spieren afbreken en word je op vrijwel alle vlakken een stuk zwakker. Dit wil je te allen tijde voorkomen, omdat dit erin zal resulteren dat je er erg mager uitziet.

Hoe kun je 10 kilo afvallen?

Met de informatie van hierboven kun je een goede start maken. Maar dat is nog niet voldoende. Je moet allereerst zorgen dat je een goed voedingspatroon hebt. En dat kun je alleen samenstellen als je weet welke voeding je nodig hebt. Eiwitten zijn de bouwstenen voor jouw lichaam, maar zijn ook de sleutel tot succes als je 10 kilo wilt afvallen. Zorg er dus voor dat je zo veel mogelijk eiwitrijk voedsel in het dieet verwerkt, zoals eieren, vlees, zuivel en groene groenten.

Begin vandaag met 10 kilo afvallen

Vandaag is de dag waarop jij de start kunt maken en eindelijk naar dat ultieme doel kunt werken. Sla de juiste voeding in huis, maak een strak trainingsschema en focus je op het belangrijkste doel: 10 kilo afvallen. Dan wordt het allemaal een eitje.

Vind je dit lastig dan kun je er ook voor kiezen om het 7×7 receptenboek aan te schaffen. In dit boek staat alles wat je maar moet weten om snel en gezond af te vallen en is een kant en klare boodschappenlijst opgenomen waarmee je zo naar de winkel kunt. Geen moeilijke lijstjes of boodschappen maar wel uiterst effectief. Wil je meer weten lees dan de review over het 7×7 afslank receptenboek.

Leave a Reply